söndag 14 november 2010

Städdag

Sambon vill fira farsdag genom att städa tvättstugan så det håller vi på med just nu. Inte precis just nu förstås för nu sitter jag här och bloggar och Sambon skjutsar Mellan till en kompis. Största och Minsta är och pantar alla flaskor och burkar som vi har hittat i tvättstugan. Vi har räknat ut att det blir cirka 70 kr i pant och för det ska de kanske köpa en farsdagspresent. Vi har en massa saker i tvättstugan som jag inte tycker hör hemma där. Det är sågar, virke, verktyg, färgburkar och målarpenslar. Jag undrar om det är därför Sambon kallar tvättstugan för garaget. Jag hoppas att han inte får för sig att köra in bilen där också. Sambon retar sig på att det står blomkrukor, gamla leksaker, odefinierbara klädesplagg och återvinningssopor i tvättstugan. Där står även en marsvinsbur med marsvin i .

Vilket härligt lugnt det är här hemma precis just nu. Så skönt. Vilsamt. Jag är lite extra spänd idag eftersom min brorsdotter åkte in till BB i morse för att föda en lillknaster. Nu är det strax dags att beställa en blöjtårta.

Nu kom Största hem. Pantapparaten var trasigt. Minsta vägrade gå tillbaka Han vill vänta tills apparaten är lagad. Suck. Han kanske får vänta tills imorgon eller tills jag går dit och hämtar hem honom...

6 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag förstår Minsta. Om man har släpat dit sakerna vill man ju inte släpa hem dem igen

Fru Venus sa...

Ha ha, jag ser minsta framför mig, envis som synden :-))

Malla sa...

Oooo så spännande med en miniknaster! :D DU måste uppdatera oss!
Och tack för byrå-tipset - det där skulle nog faktiskt få plats :)

Lysande ögonblick! sa...

haha. hoppas de lagade den ganska direkt. gullunge. :-)

Rut-Knut-Tjut sa...

ÅH vad spännande med en lillis-knaster. Håller tummarna att allt går bra! Kram

Knasterfaster sa...

Shamrock: Han kom hem arg som sjutton och kastade alla flaskorna ifrån sig på hallgolvet.
Fru Venus: Han kom hem efter en stund i alla fall. Han har varit tillbaka och kollat om apparaten är lagad.
Malla: Jag chattade precis med en moster till babyn. Hon är öppen 7 cm nu.
Alexandra: Den är lagad nu men vi har kommit överens om att han går dit och pantar imorgon.
Rut-Knut-Tjut: Det är så nervöst.