tisdag 16 november 2010

Utvecklande samtal

Idag var jag till gymnasieskolan för att vara med på utvecklingssamtal för Största. Samtalet gick väldigt snabbt. Mentorn hade inget att säga och Största och jag hade inga frågor. Det går bra för Största i skolan. Skönt! Största berättade två saker för sin Mentor som jag inte hade en aning om. 1. Han funderar på att bli civilingenjör. 2. Han ska spela fiol när skolan har Öppet hus om två veckor. Roligt att veta!

Mellan har bråkat i skolan. Det är första gången han har varit i bråk sedan han gick i lågstadiet. Hans klassföreståndare hade ringt till Sambon idag. Sambon och jag har pratat med Mellan. Det började med att en kille knöt upp skosnörerna på de andras dojjor och slutade med att Mellan blev förbannad när han fick en bok slängd i huvudet.

Minsta har fått en hög med gamla KP som jag hittade då jag letade efter strumpor i Mellans rum. Det blev Minsta glad för. Han pratar väldigt mycket om hur jorden skapades, vilka djur som var först och om dinosaurier just nu. Igår kväll ställde han en massa frågor till mig som jag inte kunde svara på. Vad heter en trehövdad dinosaurie?

Det är mycket klinkeklånkande omkring mig just nu. Sambon och Största sitter och spelar gitarr på varsitt rum. Det här övar Sambon på.
Både Minsta och Mellan hade glömt sina hemnycklar hemma idag. Minsta satt sig på trappen och väntade. När Mellan kom hem så messade de Största och sedan cyklade de tillsammans till Störstas skola. Där väntade de på Största och så cyklade de hem tillsammans alla tre. Guldungar!

5 kommentarer:

Malla sa...

Riktiga guldungar!! :D

Lysande ögonblick! sa...

Jaaa, verkligen. Så goa de är.

Mina dagar sa...

Kul att du fick veta lite om vad Största har i sina tankar;)

Jag skulle också bli fly förbannad om jag fick en bok slängd i huvudet!!!

Trehövdad dino....???

Jag blir avis! Min sambo sitter tyvärr inte och övar på sin gitarr:(

I loooove syskonkärlek!!!:)

Må bäst!
Kram Eva

Mina dagar sa...

I looove....den tandlösa bilden:) Kul att få återse den:)
Kram igen!

Knasterfaster sa...

Malla och Alexandra: :) :)
Eva: Jag förstod att du skulle bli glad över att få återse bilden. :)