torsdag 18 november 2010

Zelda är bra på att städa och jag är trött och lite glad för jag har fått en avlösare

Minsta tycker om att pyssla. Zelda tycker om att städa. Hon brukar kasta ned saker som ligger "fel" i en plastback som står på Minstas skrivbord.
Ikväll är jag så trött att jag knappt kan tänka. Beror nog mest på dålig mathållning och på att jag satt i möte utan mat i magen på eftermiddagen. Har diskuterat med Mellan i telefon ikväll. Han ringde från Game och ville köpa ett spel som är rekommenderat från 18 år. Han vet vad jag tycker om åldersgränser på spel. De ska hållas. Det var därför han ringde. Vi diskuterade fram och tillbaka en stund. Hans argument var att "alla" andra killarna i klassen spelar det där spelet och att han redan spelar spel med 18-årsgräns hemma. Jag sa "nej jag tycker inte du ska köpa det där spelet men du gör vad du vill med dina egna pengar men jag kommer inte att gilla att du köper det" och så sa jag åt honom att ringa pappa också. Han ringde pappa. Mellan kom hem för en liten stund sedan utan spel men nöjd och glad ändå.

Sambon har precis kommit hem med en GPS. Skönt, då slipper jag läsa kartor och bli illamående när vi är ute och åker bil. Jag hatar verkligen att vara kartläsare. Jag får alltid "order" av Sambon att kolla kartan när det är  3 meter kvar till nästa avfart eller något sådant och det misslyckas jag alltid med och så får jag skäll av Sambon för att jag är så urusel på att läsa kartor. Sedan brukar jag sitta och ha koll på kartan och följa med med pekfingret precis vad vi åker under mil efter mil och då behöver han inte min hjälp. Sedan kanske jag lägger ifrån mig kartan för att dricka eller äta något och då är det plötsligt så där akut igen och Sambon måste veta NU!!! var vi är och ifall om han ska svänga eller inte. *Suck* Det är verkligen inte roligt alls.

6 kommentarer:

Gafflan sa...

Bra att du stod på dig med åldersgränsen. Det där argumentet att "alla andra får" biter inte på mig heller. Är det 18 år så är det! Tror inte dom dör av att vänta.
GPS:en i vår familj är jag och det funkar för mig som för dig. Illa ;D
Kram

nillas liv på pinnen sa...

Det låter som om ni verkligen behöver en gps. Vår gps höll på att ta oss till Barcelona en gång när vi skulle hem. Jag, som har koll när vi är ute på vägarna, hävdade i ett par timmars tid att gps:en sa fel men min käre make var helt säker på att en gps inte kan ha fel.
"Den gör nog ett annat vägval för att det är en olycka, ett vägarbete eller nåt", sa maken så många gånger att vi var halvägs till Barcelona, som sagt, innan han insåg att jag hade rätt. Det var kul. Det är vårt första gps-minne.
En annan kul sak är att den säger "Gör en U-sväng NU", så fort man svänger av vägen för att tanka eller äta. "Gör en U-sväng NU" har blivit ett internt skämt i vår familj, det är också kul.

Singelmamman sa...

Gps är guds gåva till mänskligheten absolut. Inte minst för, som Nilla skriver, u-svängarna. Håller med Gafflan, åldersgränsar är till för att hållas. Och det enklaste också, för mig som mamma i alla fall. Kan jag låna Zelda? Har lite felsorterade saker och skräp jag vill få undanskuffat.

Malla sa...

Alltså Zelda måste ju vara världens smartaste kanin!

Snäckskalsdalen. sa...

Julklappen till sambon är ju skriven, en GPS, så klart och du är återigen en fri kvinna!!!
Kram

Fru Venus sa...

Vad Zelda är fin, och smart!! :-) En åldersgräns är en åldersgräns och en gps är ett djävulens påfund, speciellt som den säger "gör en U sväng, gör en laglig U sväng" 8371 ggr i rad!