onsdag 17 november 2010

God morgon!

Strax ska jag sätta raketfart. Jag ska gå och duscha och på väg till duschen så är det dags för första väckningen av killarna. Under tiden som jag duschar gör Sambon frukost. När jag går ur duschen så är det dags för andra väckningen. Sedan dricker jag min frukost. Efter det klär jag på mig. Sedan ropar jag på Största och Mellan att det är dags att gå upp och sedan skriker Sambon åt dem att det är dags att gå upp. Då kommer Minsta upp och äter frukost. Då är det dags för mig och Sambon att säga hej då och åka till jobbet. Då kommer Mellan och Största upp. Thats it!

Min bror är mer än halvtblind men jag ordnar inga dater till honom.

Swooooosch!!!

8 kommentarer:

Singelmamman sa...

God morgon! Min morgon ser annorlunda ut.

Rut-Knut-Tjut sa...

Godmorgon! Hoppas du får en fantastisk dag.

bokhyllan sa...

Godmorgon! Ha en bra onsdag.

nillas liv på pinnen sa...

Ack, underbara mornar! (Not)

Malla sa...

Jag sjunger "god morgon, god morgon, hör fåglar kvittra...." varje morgon åt fabbe. Jag tror han börjar bli less. Nellie har vi bara behövt väcke en gång, annars är hon den som vaknar först.

Knasterfaster sa...

Singelmamman: Det menar du inte?! ;)
Rut-Knut-Tjut: Dagen blev riktigt bra faktiskt. Tack!
TingoTankar: Godkväll och God natt! Trevligt att du har hittat hit. Du är varmt välkommen!
Nilla: Mornar går fetbort.
Malla: Jag sjunger också ibland men det vaknar inte ändå... Om 12 år så är det nog inte Nellie som vaknar först... ;)

Shamrock sa...

Jag och maken går upp var för sig och sticker till jobbet. Ungarna fixar sig själva

Knasterfaster sa...

Shamrock: Vi har pratat om att införa nya rutiner hos oss ang. väckningar och skjutsar. Nyligen har vi infört 07.45 går bilen. Sitter man inte i då så får man ta cykel eller buss. Mellan har 5 km till skolan. Största har 3 km. Skräckscenariot är att alla tre killarna går på olika skolor som är spridda över stan nästa höst. Minsta har gångavstånd till skolan och går eller cyklar själv till skolan ännu så länge.