tisdag 30 november 2010

Bandy imorgon - håll tummarna

Imorgon är det Bandy-3an. Minsta har lånat bandyutrustning av stora kusinerna Stora och Lilla. De har spela bandy förut så han kunde låna äkta byxor, benskydd, armbågsskydd, strumpor och handskar. Skridskorna är nyslipade (idag). Det blir en lång dag för Minsta. De ska vara i ishallen kl. 10 och går de till final är de inte klara förrän kl. 16. Vi har förberett matsäck så att han ska orka med. Det blir köpt pastasallad (för han älskar det och då vet vi att han äter), banan, smörgåsar, varm choklad, vatten, saft, två skumtomtar och några pepparkakor.
Jag önskar att jag kunde vara med och heja på (och hjälpa till med påklädningen - det är svårt med alla skydd och att knyta skridskor). Trunken med all utrustning samt matsäck är stor och tung att bära till skolan och till bussen. Sambon åker till Stockholm tidigt imorgon bitti och jag måste ta hand om en praktikant på jobbet så ingen av oss kan hjälpa till. Jag vet att Minsta fixar det utan vår hjälp men jag skulle vilja underlätta för honom så att han har ork över för matcherna och humöret. Håll tummarna för oss!

5 kommentarer:

Singelmamman sa...

Ja jag håller tummarna och tänker lite extra under de tidiga morgontimmarna. Fint med skumtomtar i matsäcken.

Knasterfaster sa...

Singelmamman: Jag visste väl att du skulle hålla tummarna när det gäller bandy. Du kan inte komma hit och hjälpa Minsta också? Nähä Är det snålt med två tomtar?

Chrissan sa...

heja-heja! :)

Y sa...

Håller tummar ;)

Knasterfaster sa...

Chrissan: Tack! :)
Regnnatt: Tusen tack!