tisdag 23 november 2010

Sådant jag sett och sådant jag inte har sett.

Förra veckan när jag var med Sambon och tittade på skor så såg jag en tjej som provade stövlar. Hon satt ner och böjde sig framåt och visade hela bakstjärten ända ned till framstjärten. Det var ingen rolig syn. Jag önskar jag hade sluppit se det. Idag såg jag en tjej som trodde att hon hade en svart klänning på sig. Det hade hon inte. Hon hade en svart tröja som precis passerade skinkvecken. Jag är säker på att hon hade sett mycket snyggare ut om tröjklänningen hade gått ned till knävecken. Hon hade beige strumpbyxor på sig som var lite genomskinliga. Bredvid henne gick en man i byxor från Snickers. Jag tror de jobbade ihop.

Jag hörde på radion att Nordkorea gått till artelleriangrepp mot en sydkoreansk ö. Det var bara en olyckshändelse. Nordkoreas president skall snart avgå och håller på och lämna över till sin yngsta son sa de också. Jag fick en bild i mitt huvud av hur det såg ut när pappan visade runt på sitt "kontor" och den lille sonen ville pilla på alla spännande knappar. Jag hade velat sett pappa presidentens min när sonen tryckte på den där avfyrningsknappen. Jag vet inte om det var så det gick till men den filmen utspelade sig inuti mitt huvud.

9 kommentarer:

Shamrock sa...

Jag har nästan varit med om det. Ungarna var med på jobbet (när de var små) och tryckte igång överfallslarmet så att polisen kom med blåljus och allt. Inte krig kanske men lika jobbig upplevelse som förälder...

Fru Venus sa...

Är inte Snickers choklad och inte byxor? Det ser hemskt ut med dessa så kallade "klänningar". Jag har gett upp Korea tjaffset, det verkar inte kloka där nere.

Rut-Knut-Tjut sa...

Man blir bara mörkrädd av det där på Korea. Och av de korta klänningarna.

Malla sa...

Jag håller med R-K-T, hon stal exakt det jag skulle skriva och det känns fånigt att skriva en likadan kommentar ;)

Mika sa...

"Bara"... vilket illa valt ord!

Knasterfaster sa...

Shamrock: Usch vilken hemsk upplevelse. Fick ni betala för att de ryckte ut i onödan?
Fru Venus: Snickers är byxor. Vad är choklad?
Det finns några i Nordkorea som är skvattgalna tror jag.
RKT: Mest mörkrädd blir jag när jag tänker på Korea.
Mika: Eller hur?!

Lysande ögonblick! sa...

Vilka galningar. Men inte du. För du är fin! Och rolig.

nillas liv på pinnen sa...

Klart det var så det gick till! Kan man ju hoppas, så att det inte fanns någon ond plan med i spelet.

Knasterfaster sa...

Alexandra: Jag gör mitt bästa. :)
Nilla: Jag tror vi får försöka lita på Nordkorea när de säger att det var en olyckshändelse. Om vi kan. Jag tror jag blundar. Önskar jag hade blundat i skoaffären.