lördag 27 november 2010

Motstånd

Känns som om jag precis har vunnit ett 100-meters lopp. Ahhhhhhh! Jag är slut i varenda muskel. Minsta har fäkttävling idag. Jag och Sambon har uppfattat det som något han har sett fram emot. Efter träningen förra veckan var han så nöjd. Jag pratade med Minsta om det igår kväll och då var han helt med på att han skulle tävla idag. Idag ville han inte åka iväg.
Det är så trååååååååååååkigt. Jag är sämst. Jag vill inte. Suck och stön.
Övertalning. Du tycker det är jätteroligt. Du vann två gånger på förra träningen. För att bli bättre måste man vara med både på träningar och tävlingar.
Jag vill inte har jag sagt.
Muta. Pappa och du går på Rosalis efteråt och äter pasta.
Neeej.
Hot.  Jag vet att du vill. Klä på dig nu! Snart bli jag väldigt arg på dig. Du kommer inte att få sitta vid datorn om du stannar kvar hemma.
Jaha, men jag vill inte.
Muta. Om du vinner två matcher idag och det kommer du säkert att göra så får du något fint av mig sedan.
"En blick"
Ät ordentligt nu så att du orkar tävla.
Minsta äter två skedar yoghurt med cornflakes. Jag tittar på klockan och stressen står mig upp i halsen. Upptäcker att Minstas bästa idrottsbyxor är kvar i skolan och jag hittar inga bra ersättare. Han får ta ett par av brödernas gamla som är lite för stora. Varför blir det så här? Varför vill han plötsligt inte? Vi vet att han tycker att det är roligt när han är där. Nu har Sambon och Minsta åkt iväg.  Jag känner mig helt misslyckad som lyckades både hota och ge ett löfte om något fint. "Suck"

Dagens schema:
Stryka stjärngosselinnet.
11.00 Väcka Mellan så han hinner duscha och göra sig i ordning inför konserten.
Cirka kl 12. Lunch
Cirka 12.15 tjata iväg Mellan till en buss.
Cirka 13.00 Sambon och Minsta kommer hem.
13.30 Fika med lördagsgodis?
14.15 Åka iväg för att gå på julkonsert. Hämta upp Största hos en kompis.
14.45 Överlämna biljetter till Svärmor och svägerskan.
15 - 17 Konsert
17.00 - 21 Arbeta i garderob, sälja fika m.m. på den sena konserten.
Imorgon ska jag gå upp kl. 06.45 för att åka till Stockholm.

5 kommentarer:

Fru Venus sa...

Låter som en tuff början på dagen, och så ser även fortsättningen ut, men vad ska du göra i Sthlm??

Rose Garden Malevik sa...

Fint med schema :)

Välkommen på

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

Bloggparty hela helgen :)
Håkan

Anonym sa...

Sånt motstånd ska man ta på allvar.
/Småländskan

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Stentufft var det.
Håkan: Tyvärr har jag inte tid att komma på ditt bloggparty. Tack för inbjudan.
Småländskan: Jag visste att hans motstånd inte var på allvar. Hade det varit det så hade jag inte övertalat honom att åka till tävlingen.

Shamrock sa...

Fullt upp. Ha det så skönt i Stockholm