fredag 12 november 2010

Heltapropå

Vad skulle ni bjuda på om ni fick oväntat besök?

Kom det någon oanmäld besökare och ringde på dörren just i detta ögonblick (gudsigförbarme) så har jag faktiskt endast kaffe att bjuda på. Tror inte vi har mjölk hemma. Vi har inget bröd, varken hårt eller mjukt. Inga kex, kakor eller bullar. Ingen saft, te, juice, vin eller öl. Inget godis. Vi har absolut ingenting hemma just nu. Sambon och jag ska åka och handla senare ikväll när den värsta fredagsrusningen har lagt sig i matbutikerna. Vi passar på att handla när vi ändå ska skjutsa Mellan till Halloween-fest. Jag tycker inte om när det kommer oanmälda besökare. Jag vill hinna förbereda mig. Tycker ni att det är trevligt när det dyker upp någon helt apropå?

16 kommentarer:

Monica sa...

Nej, jag gillar också förbereda mig lite först!
Men kommer man oanmäld och inget finns här hemma så får det bli en slät kopp kaffe!
Hoppas det löste sig... :)
Kram

Singelmamman sa...

Oh ja! Jag älskar spontanbesök. Då slipper jag förbereda mig och den som kommer har inte några förväntningar på att det ska finnas så mycket hemma. Hos mig, för ovanlighetsskull, kan spontanbesöket få allt utom en öl, chips och sånt. Men annars precis vad den önskar, hårt bröd, mjukt bröd i mängder, ost, yoghurt, frukt, vin både rött och vitt, glögg med mera. Så välkommen! (fast jag är inte hemma ikväll, är på bandy)

Anonym sa...

De skulle kunna få en sallad, bara själva bladen och några tomater, olja på och så.. kanske ett glas rött, lite bröd med nån ost på.. . eller skulle jag kunna micra upp köttfärssåsen jag gjorde häromdan. Skruvar, pasta i alla format finns här..
/Småländskan

Unknown sa...

Hellre spontabesök än planerade. Då får det bli som det blir och det är en skön känsla. Om det kom någon precis nu, så skulle det bli kaffe, italienska chokladpraliner i megaformat och kanske lite sliskig Sheridan om inte gästen ska köra bil sen. Hungrig kanske...då har jag kycklinggryta med ris över sen midda´n.
Ha en härlig fredagkväll.

Gafflan sa...

Spontanbesök är roligt men om jag får välja vill jag gärna veta en liten stund i förväg mest för att jag alltid har så stökigt och måste röja lite först. Idag kom svärföräldrarna på kaffe men dom är vana vid att vi ALDRIG har något till kaffet så dom hade köpt med sig fika.

Gafflan sa...

...även vid att det är rörigt.

Mina dagar sa...

NEJ, jag hatar (starkt ord men jag var tvungen) det!!!!

Hoppas du har en fin fredagskväll!!
Kramar

Knasterfaster sa...

Monica: Nu har vi handlat så nu finns det mjölk, kaffe, te och god choklad. Ring gärna innan du kommer.
Singelmamman: Jag har aldrig några förväntningar.
Hoppas du har de bra på bandyn.
Anna: Då är vi olika. Kaffe med chokladpraliner blir bra, tack!
Gafflan: Stök som behöver röjas har vi också så därför vill jag bli förvarnad. Vi bor nära ICA som har öppet till 22 så fika brukar gå snabbt att fixa.

Knasterfaster sa...

Mina Dagar: Ok, jag säger till ett halvår innan jag kommer och besöker dig. Jag tar med mig tårta. Sätter du på kaffet?

Knasterfaster sa...

Småländskan: Tomatsallad och ett glas rött lät gott. Det tar jag gärna när jag kommer hem till dig.

Mika sa...

Jag VILL tycka det... men jag blir lite obehaglig till mods... Det är bättre att dom bara kommer än att dom ringer tre minuter innan. Sedan förväntar jag mig att om dom vill ha bullar/kakor/smörgåsar så tar dom med sig det själva när dom kommer oanmälda.Jag kan inte ha sådana godsaker hemma alltid... äter nämligen upp dom om det inte kommer någon. Sån e jag!

Så det så!

Knasterfaster sa...

Mika: Ringer de 3 minuter innan så hoppas jag att jag är på väg bort någonstans. Här äter vi också upp allt som är gott. Vi gömmer inget. Har försökt gömma men killarna är så bra på att hitta.

nillas liv på pinnen sa...

Nej, jag vill INTE ha spontanbesök. Inte planerade heller.

Knasterfaster sa...

Nilla: Sätt på kaffet för nu kommer jag. ;)

Knasterfaster sa...

Nilla: Jag skojade bara.

Nilla sa...

Haha! =D
Du kan få komma hem till mig någon gång. Kan du få.