torsdag 11 november 2010

Ledig eftermiddag

Torsdag = min sluta tidig dag. Jag slutar kl. 13 men idag kom jag inte iväg förrän kl. 14 för jag satt i möte till kl. 13.30.
Jag var hemma 14.30. Ahhhhh så skönt att vara hemma tidigt!
Jag har bara några saker jag måste göra:

  • Köpa teatersmink till Mellan på väg hem från jobbet - har jag inte gjort. Det får han köpa själv.
  • Ta ur tvätt ur tvättmaskinen och lägg i en ny omgång - har jag inte gjort eftersom tvätten som låg i inte var körd. Ibland startar inte maskinen. Man måste slå till luckan en gång för att den ska starta och det hade jag tydligen missat igår kväll.
  • Öppna post och skriva in ett viktigt datum i kalendern - har jag gjort. 
  • Bestämma tid med Minsta för när vi ska göra läxa tillsammans - har jag gjort. 
  • Skotta snö
  • Prata en stund med Största om hur dagen har varit - har jag just gjort
  • Köra igång diskmaskinen
  • Äta mellanmål med Största och Minsta.
  • Göra läxan tillsammans med Minsta
  • Planera middagen
  • Prata en stund med Mellan när han kommer hem från skolan. 
  • Åka och träna - borde jag verkligen göra. 
Det var inte mycket alls på min attgöralista. Jag borde genast ta i tu med att skotta snö. Är det någon idé? Den ska smälta bort imorgon väl? Jag måste nog kolla väderprognosen innan jag börjar skotta. Om jag skottar snö så kan jag väl inte behöva åka iväg och träna också? Jag kanske kan höra med Största om han har lust att skotta. Jag ber honom kolla väderprognosen också. Han har en app för det tror jag. 

"Satt sitts" ha ha ha ha. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Satt sitts.. åver änd aout.
/Småländskan

Shamrock sa...

Vilken dag och vad du har hunnit med. Jag är impad

Malla sa...

om det fanns chans att snön försvann skulle jag strunta i den!

Knasterfaster sa...

Småländskan: :)
Shamrock: Äsch det var ju ingenting mer än en lång lista på skitsaker. ;)
Malla: Jag skottade snö men Sambon såg inte att jag hade gjort det när han kom hem. Blötsnö var det som bara fastnade på skyffeln.