söndag 2 oktober 2011

Min kaffemugg

Min kaffemugg.
På min kaffemugg är ett motiv från filmen Totoro. Jag blir så glad när jag ser den. Om jag inte hittar min mugg på morgonen blir jag ledsen.
Den prickiga koppen är Störstas. Den tycker jag också är fin. Jag lånar den ibland men det känns lite som en stöld eftersom det är Störstas egen mugg.
Muggen med giraffen är Minstas. Den lånar jag sällan. Den är inte god att dricka ur men den är rolig att titta på.
Jag besökte Mallas blogg och hos henne hittade jag till Liws fotoutmaning. Jag utmanar med min egen mugg. Minstas och Störstas muggar fick ni se som bonus.

6 kommentarer:

Liw sa...

Vad kul att du är med :-)
Jag förstår att minstas mugg inte är god att dricka ur, tycker sällan det är gott att dricka ur muggar som har konstiga öron.

Fru Venus sa...

Åh vad synd att inte jag kan vara ned. Dricker ju inte kaffe...

Nenny sa...

Åhh Totoro!! Jag förstår att du blir glad av den muggen!
=)

Malla sa...

åh, jag har så tråkig mugg mpt för alla andra!

Shamrock sa...

Jag gillar giraffmuggen som är Minstas. Har inte de andra två egna muggar?

maria sa...

Åh, en Totoromugg! Superfin!