onsdag 23 november 2011

Hej

Usch, jag borde inte gnälla så där om mitt jobb som jag gjorde igår. Har funderat på om det kanske är så att det behöver finnas något/några störande element på alla arbetsplatser för att de andra ska ha något att reta sig på och prata om på rasterna. Dumt av mig att tänka att jag ska ändra på andra. Ett litet uteblivet hej förtjänar inte att stjäla energi från mig. Jag trivs otroligt bra på mitt jobb och med mina arbetskamrater. Imorgon ska jag ha medarbetarsamtal. Det ser jag fram emot.

Kom hem tidigt idag. Minsta och jag satt i soffan och pratade. Jag berättade för honom att jag lekte lika mycket med barbie som med bilar när jag var liten. Jag berättade att när vi lekte med barbie så fick jag alltid vara pappan.
Jag:
- Det var så tråkigt att vara pappan för han skulle bara göra en sak.
Minsta:
- Berätta inte vad, jag tror jag förstår.
Jag:
- ???
Minsta:
- Du är pinsam.
Jag:
- Jaha!, tänkte du på det?! Nej, nej. Pappan skulle ta en väska och gå till jobbet. Ibland fick pappan komma hem från jobbet också men han gjorde inte så mycket mer. Det var det som var tråkigt.

2 kommentarer:

jonna sa...

Jag tror de finns överallt, på alla ställen. Kanske i lite olika skepnad bara.

Men LOL åt minstingen. Haha. ;-)

Snäckskalsdalen. sa...

Det var väl en ganska genialisk gubbe som en gång på att allting är relativt. Lika med, det finns alltid gnällmaterial. Just nu gnäller jag över mig själv, och det är det värsta......för då har jag ingen att skylla på.....Agneta kram