fredag 18 november 2011

Vem lagar maten ikväll?

Vaknade strax efter 04 i morse. Det var dumt av mig. Nu är jag extra trött. Hade jag vaknat i vanlig tid så hade jag bara haft en vanlig fredagströtthet. Idag var det min sluta-tidigt-fredag. Den ska komma var 3:e fredag men har kommit lite mer sällan på sistone. Idag slutade jag kl. 12 som jag skulle. Var med Minsta i skolan tills han slutade 14.20. Vi hade samhällskunskap och musik. På samhällskunskapen pratade vi om gamla som inte får bra vård och om knarktunnlar mellan Mexico och USA. På musiken klappade vi ta tatte ta. Efter skolan åkte vi till Ica och handlade. Det blir tacos ikväll igen. De håller på och bygger om på vår närmsta Ica. Jag orkade inte lista ut var de har gömt alla matvarorna under ombyggnationen. Köttfärsen låg på samma plats som förut och övriga tacotillbehör snubblade jag över. Chipsen hade inte heller bytt plats. :-)
Jag hittade tre kanelbullar för 20 kronor. :-)

Nu har vi fikat. Bullarna var goda.

Största kom precis hem från skolan. Han har haft prov i fysik, engelska och biologi den här veckan. Han är också extra trött.

Sambon är förkyld och har sovit nästan hela dagen. Han är trött.

Mellan är alltid trött.

Är du trött? frågade jag Minsta alldeles nyss.
Han svarade:
- Lite.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Men ditt inlägg var som vanligt piggt.

Shamrock sa...

haha jag trodde inte att man använde sig av ta ta tatte ta längre - jag trodde att det var sååå 70-tal

nillas liv på pinnen sa...

Man skulle kanske gå på en lektion då och då, och lära sig lite om det ena och det andra?

Knasterfaster sa...

Singel: :)
Shamrock: Gissa om jag blev förvånad?! Nu har jag löst ta tatte ta-koden!!!
Nilla: Ja, det är inte klokt så mycket jag har lärt mig i skolan!