söndag 27 maj 2012

Det finns liv och det finns hopp

Jag är imponerad av grannens barn och deras kompisar som har orkat hoppa studsmatta och skrika i flera timmar nu.

Det är varmt och skönt. Marsvinen har fått både duscha och bada. Vi har ätit nyponsoppa till lunch. Sambon och Minsta åkte skateboard till Ica och handlade nyponsoppa och de lyckades komma hem med den utan att bryta armar och ben.

Nu har barnen slutat hoppa. De tänker köra vattenkrig istället tror jag. Grannen med grävmaskinerna har endast klippt sin gräsmatta idag! Saknade oljud när jag vaknade imorse.

Det är morsdag. Jag har fått en blomma!

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag gillar dina rapporter från verkligheten.
Jag gillar dem extra mycket nu eftersom min verklighet inte bjuder så stor variation.

Ja förutom när Greta 82 försökte krypa upp i min säng häromnatten då.....

Mika sa...

Jag vill också ha en studsmatta. tänk vad mycket träning jag skulle få då. Det verkar som man kan stå på dom i flera timmar utan avbrott och bara hoppa och hoppa och hoppa. Jag tror inte jag skulle skrika så mycket... kanske lite i början innan jag lärt mig hålla balansen.

kram
Mika

nillas liv på pinnen sa...

Att bo i villaområden har sin charm. *not ibland*

h sa...

Ungar kan vara rätt imponerande med sina röstresurser.... :/