lördag 21 februari 2015

Hahaha

Jag blir ofta mörkrädd när jag läser kommentarer och åsikter under vissa delningar på Facebook. Nu senast var det under bilden på "tjejsemlan" och sedan läste jag kommentarer om sexköpslagen. Jag får lust att skaka om folk och säga "äru helt dum i huvve?" för att få deras hjärnceller att falla på plats. Det otäcka är att när jag läser sådana där kommentarer så verkar det vara så att de flesta inte tänker längre än näsan räcker. Människor är bekväma i sitt tänkande och tänker bara ett varv istället för att tänka en gång till innan de säger sin mening. Läste nyss en ordväxling mellan två oliktänkande när det gällde sexköpslagen.  Det var mellan en enkeltänkare och en som tänkt till flera gånger. Den smarta av de två skrev till den andre "det verkar som du oftast har otur när du tänker". Det tyckte jag var kul!

Inga kommentarer: