onsdag 25 februari 2015

Jag är löjligt förtjust i sovmorgnar

Imorgon börjar jag inte jobba förrän kl. 08.30. En hel timma senare än vanligt. Så himla underbart! Jag älskar sovmorgnar. De startar liksom redan kvällen innan genom att jag tillåter mig att vara uppe en stund extra. Det känns så befriande och ger mig helgfeeling mitt i veckan.

Jag ska på fackligt möte på förmiddagen. Mötet avslutas med lunch på Slottskällaren. Det är viktigt att de har kollektivavtal på lunchstället när facket är ute och lunchar. De har de på Slottskällaren. De har även den godaste Ceasarsalladen. Det ska jag äta imorgon.

Efter lunchen cyklar jag till jobbet och stämplar tjänste in innan jag börjar arbeta. Vi har en receptionist på jobbet sedan i höstas. Jag är glad upp till månen och tillbaka igen för att hon är där! Hon jobbar 50%. Hos henne sitter det inte fast. Hon 25 år, klok, rolig och omtänksam. Hon vikar 3 månader i taget.

Inga kommentarer: