onsdag 11 februari 2015

Utbildad

Har varit på ombudsutbildning idag. Jag tror att jag är en ganska bra elev. Jag pratar lagom mycket. I den här gruppen på sex personer var jag den som pratade näst mest (förutom hon som utbildade oss förstås för hon pratade himla mycket). Facket bjöd på lunch på Slottskällaren. Jag åt en ceasarsallad. Konstaterade återigen att det är mest karlar som äter ute på lunchen. Vid alla de andra borden satt det enbart män.

Efter utbildningen tog jag en lång skön promenad och hälsade på hos Susanne på Garderobsfabriken. Hon har haft bekymmer med sin katt sedan flytten men nu verkar det ha ordnat sig. Den har fått kattlucka till balkongen och någon slags måbragrej i ett eluttag. Den utsöndrar ett hormon som gör att katten blir lugn och känner sig trygg. Bra att det funkade för annars hade Maja kanske blivit en pälsmössa.

Inga kommentarer: