lördag 12 februari 2011

Soldusch

Det är så soligt på mig nu så att jag knappt ser vad jag skriver. Tittar jag mot fönstret så blir jag förblindad. Det är solen som skiner så! Härligt! Det är tur att jag blir förblindad när jag tittar mot fönstret för då ser jag inte att det behöver putsas. Blundar jag så känns det som om jag sitter i en solstol på en sommaräng. Det är minus 15 grader ute men det tänker jag inte bry mig om. Här inne hos mig är det sommar just nu i alla fall. Undrar om den där solen tänker skina på det där intensiva sättet länge till så att jag hinner gå ut i kylan och solskenet och ta en promenad.
Det är bara jag som är vaken här hemma. Zelda har varit vaken och sprungit runt och letat kvarglömda chips på golvet men hon har också somnat om. Nu ska jag brygga kaffe så att Sambon vaknar.

3 kommentarer:

Fru Venus sa...

Dom är bra att ha dom där djuren ibland, minidammsugare :-) Totsie "torkar" av köksbordet varje gång vi ätit. Här skiner samma sol, men vi har bara - 3. Ska tyvärr vara mest inne och röja ur en liten lägenhet :-( Morgonkram till dig raring!

Lysande ögonblick! sa...

Låter som en väldigt mysig morgon. Kram kära du!

Unknown sa...

Har just varit ute en snabbis-promenad i denna 15-gradiga kyla. Visst skiner solen, men det är dj.... kallt!! Usch..