lördag 22 november 2008

Lördagsmys

Har fått låna sambons bärbara. Inte helt ok. Trångt för fingrarna. Slapp och ganska tråkig lördag. 14-åringen och jag gick till Lager. Jag fick två par trosor och en tröja. Tröjan kostade 1 kr! Trosorna var däremot ganska dyra, 79 kr/st. Nästa helg är det Karl Johans skolans konsert på Conventum. Det skall bli underbart! Äntligen rullar vi in i julmånaden med allt vad det innebär. Jag skall inte vara ledig något extra i jul. Jag har prioriterat minstingen och varit med honom i skolan. Har tagit halva semesterdagar och på det sättet har jag kunnat vara med honom ganska mycket. Jag tycker det är mer värt att vara med honom i skolan än att vara hemma mer i jul och nyår. Sambon är ju ändå hemma då så då kan jag lika gärna jobba och försöka få mer tid på flexen. Ja, jag vet att en del tycker att jag prioriterar helkonstigt. Jag jobbar ju även längre på fredagseftermiddagar också - så jag är absolut knäpp (enligt andra). Jag tycker själv att det är mysigt med sovmorgon på fredagar! Sambon är förkyld och hängig. Han tycker att jag är gnällig. Nä, nu är det dags att göra något annat. De två största är på väg ut för att handla lördagsgodis. Jag tror jag skall öka på bukfettet med en bit kladdkaka och en kopp the.

Inga kommentarer: