söndag 9 november 2008

Släktmiddag

Har firat 13-åringen och 43-åringen med släktingar idag. Släkten på sambons sida. Min sida firar inte födelsedagar. Vi bjöd på wok och tårta. Det var trevligt och gott. Nu är klockan över midnatt. Vad gör jag egentligen här? Jag är trött. Har kollat mina mejl. Var tvungen att göra det antingen nu eller imorgon bitti. Veckorbreven från skolan kommer på mejl och bör helst läsas innan måndag. Hade fått meddelande från StayFriends. En klasskamrat från gymnasiet hade lagt till mig i sina kontakter. Kul! När jag ändå var inne för att kolla mejlen så tänkte jag att jag även skulle passa på att blogga. Nu säger 13-åringen att jag skall sluta spela!? Är detta ett spel? No, this is real life. Jag bloggar om allt och lite till. Nja, det stämmer ju faktiskt inte. Jag lämnar inte ut mig själv och min familj fullständigt. Tänkte bjuda lite mer på mina tankar men för mig går det trögt att tänka vid den här tiden. Huset är städat! Hur gick det till? 7-åringen har fått en ny vinterjacka! Nu är vi 4 här i rummet men en gick igen, det var sambon. Han tycker nog att vi skall sova nu... Ja, nu skall 13- och 14-åringen gå upp till sina rum, basta! Jag skall gå och duscha.

Inga kommentarer: