måndag 3 november 2008

Ännu en dag

Blir trött av att samtala. Har samtalat med pedagogerna i skolan om 7-åringen. Det känns bra nu. Det är mycket som skall hinnas pratas om. Det gick åt 1½ timma. Det är bra pedagoger på skolan. De fokuserar på det positiva. Förstärker de goda sidorna. Det går åt rätt håll. Jag litar på dem.
Nu varvar jag ned här genom att blogga. Snart 13-åringen vaknade 13.30 idag. Han är fortfarande ledig från skolan. Hade ju höstlov förra veckan. Här sitter han nu brevid mig och datar. Han har inte ens varit utanför dörren. Hemskt! Han har som vanligt missat en el-gitarr-lektion på Kulturskolan. Det är mer en regel än ett undantag att han gör det. Ingen fattar varför.
Förra veckan var jag med en vän när hon köpte sig en ny mössa och halsduk. Nu väntar både hon och jag på mösseffekt (hon är singel). Mössan har haft effekt på en gammal dam. Damen tyckte att mössvännen var käck och att hon borde anmäla sig som kandidat till Lucia. Mössvännen är 40 år precis som jag, så snacka om effekt av den mössan!!!
Jag passar inte alls i mössa. Har aldrig gjort det. Jag slapp ha mössa på vintern när jag var barn. Min mamma tillät mig att gå utan. Jag provade mössor när mössvännen var med och hon förstod min mamma. Jag har ett gammalt pannband som jag använder ibland. Det är ok. Grönt.
Min åsikt är/var att det är tråkigt att läsa bloggar om familj och vänner. Vad är det jag skriver om!?

Inga kommentarer: