torsdag 7 maj 2009

Livet är ett mysterium

Imorse försov vi oss. Vi vaknade kl. 08.05 av att 15-åringen var i köket och plockade fram frukost. Jag hade lovat 15-åringen att väcka honom extra tidigt idag  - typiskt!!! Blev ändå bara 20 minuter senare till jobbet än vanligt. 8-åringens fröken ringde när vi stod i hallen och frågade var 8-åringen var för hela klassen stod och väntande för de har ju utedag på torsdagar. Jag trodde inte att de skulle ha utedag idag eftersom de var ute hela dagen igår... 8-åringen fick knata iväg själv och möta klassen på halva vägen. Har känt mig stressad hela dagen efter den hektiska morgonen. Sedan har två märkliga eller kanske helt naturliga och vanliga saker hänt delar av min familj. 13-åringens skolväska och hemnycklar har varit borta sedan i måndags. Han har letat överallt, både hemma och i skolan (har han sagt iallfall) och frågat alla han varit hemma hos. Här hemma har vi hjälpt honom att leta.  Idag hade han först hittat väskan i sitt skåp på skolan. Fantastiskt!!! Hur hade han kunnat missat att den låg där!? Nycklarna hittade han i sin skolbänk. Otroligt!!! Hur har han kunnat missa att de låg där!? 15-åringen har uppträdande på skolan ikväll. I måndags började jag fråga honom om han behövde några särskilda kläder eller så tills idag . Nej, var svaret - tills igår eftermiddag då han kom hem och sa att han behövde en vit t-shirt (som jag skrev att jag köpte igår). Imorse frågade jag (för säkerhets skull) om det var något mer han behövde till ikväll. Nej, var svaret - tills han ringde mig på jobbet idag och sa att han behöver en vit skjorta.  Jag hoppas att jag hittar en sådan på Lager också. Jag skall strax cykla dit. 

Inga kommentarer: