söndag 10 maj 2009

Mittinatten

Kunde inte sova och därför gick jag upp. Brukar oftast gå upp och läsa en stund när jag inte kan sova men nu kom jag på att jag kanska måste förklara det där med att jag tycker att jag väger så mycket för vissa kanske tycker att 70 kg inte alls är något oja sig över? Tills för 10 år sedan så vägde jag som högst 56 kg. När jag var i nionde månaden med 15-åringen så vägde jag 62 som mest. Det är därför som jag känner mig som en flodhäst med muffinsmage. Nåja nu skall jag sluta tjata om det. Det är som det är. Nästa gång jag lämnar plasma får jag reda på min vikt igen. Det är sällan som jag har svårt för att sova men det händer då och då. Jag har inga problem med det. Jag brukar som sagt gå upp och läsa en stund och sedan så sover jag igen. Jag är av den ovanliga sorten som oftast somnar nästan innan jag lagt huvudet på kudden. Detta är mer ett problem för sambon än för mig, dvs. sambon har ofta svårt med sömnen och om jag sover när han lägger sig (vilket jag allt som oftast gör) så påstar han att det är ännu svårare för honom att somna. Tröttsamt eller hur?

Inga kommentarer: