måndag 18 april 2011

Det är sommar idag!

Dumt av mig att inte ta med bikinin till jobbet idag när det var så varmt och soligt! Nåja, det kanske kommer fler soliga dagar. Det får vi hoppas att det gör. 

Har ni påsklov? Det har inte jag men mina barn har det. Minsta åt köttbullar och makaroner hemma hos en kompis. Största åt fyra portioner fiskgratäng. Mellan sov till kl. 16.45 och åt frukost 17.30. 

Till imorgon måste jag bestämma hur jag vill förlägga mina sommarsemesterveckor. Det är svårt att dela 9 sommarveckor på tre personer om man alltid måste vara minst två personer i tjänst. Det enda jag med säkerhet vet är att jag helst inte vill vara ledig de två veckorna då Minsta är på kollo. 

Sambon har fått ett påskägg av sin arbetsgivare idag. Det ligger därborta på bordet. Sambon är på fotboll ikväll. Får man öppna påskägg innan påsk? Tror ni jag får smaka en godis? Tror ni att han märker om jag tar en? 
Får ni påskägg? Av vem? Vad är det i dem? 
Ger ni bort påskägg? Till vem? Vad? 
Nu blev det många frågor men ni svarar förstås bara om ni vill. 
Jag brukar ge mina barn påskägg med godis i.

7 kommentarer:

Fru Venus sa...

Mina tjejer får påskägg, i porslin som min syrra målade åt dom när de föddes, och dom lägger jag godis och en liten sak, nuförtiden smink eller hudvård. Mannen brukar få men jag har just informerat honom om att allt jobb jag gör i stugan blir hans påskpresent. Jag får aldrig av någon. Hoppas du får semester när du vill :-) Just mailat dig ;-) Kvällskram

Singelmamman sa...

Jag känner mig delaktig i det påskägg som vi får gemensamt på jobbet, säkert fyra kg godis. Själv ger jag mina tonåringar varsitt ägg med godis och en peng i. I år tror jag att även sonens flickvän ska få ett ägg.

Monica sa...

Herr C brukar fylla våra påskägg men iår blir det inget för det är godisförbud här hemma...

Shamrock sa...

Barnen får påskägg. Jag återanvänder gamla ägg, men godiset är nytt. Påskkärringar som plingar på brukar oxå få godis

Tina sa...

Jag brukar ge ett påskägg åt mej själv...

Och jag är alltid jätte överaskad över att jag fått ett...... ;o))

Anonym sa...

Barnen får påskägg. Ibland ett både från farmor och mormor och då är det onödigt att de får ett från mig också. Och återanvända påskägg måste man göra, annars blir växer det till en stor hög som jag inte vad man ska göra med!
För att slänga fullt användbara saker det gör jag inte! Gör ni?

Knasterfaster sa...

Fru Venus: När jag var barn fick jag också alltid något mer än godis i påskägget. Vi har nästan alltid firat påsk med Sambons familj och där ger de bara godis så jag har följt deras tradition.
Singelmamman: Jag tycker absolut att du ska ge flickvännen ett ägg.
Monica: Ni kan väl ha ägg ändå och fylla dem med något annat. Förslag: smycken, strumpor, kalsonger, trosor eller tvålar. :)
Shamrock: Vi återanvänder också äggen. Äggen vi har i stugan är tejpade härsan och tvärsan. Vi åker alltid bort på påsken så vi missar påskkärringarna som plingar på.
Tina: Nämen! Så snäll du är mot dig själv!
Fru Hansson: Nej, användbara saker slänger jag inte. Det är vi och svägerskan som handlar godis till påskäggen.