söndag 3 april 2011

Lite sämre men snart blir jag bättre

Jag har sovit en stund och när jag vaknade åt jag blomkålssparrissoppa som Sambon hade lagat. Jag la två vitlöksklyftor i min tallrik. Sambon säger att jag får sova i garaget inatt men det är kallt där så det gör jag nog inte. Förresten så brukar Sambon säga att han inte kan sova när jag inte ligger bredvid och det gäller nog oavsett om jag luktar apa eller ros.

Innan jag sov så städade jag i ungefär en timma. Plockade lite här och lite där och dammsög hall och vardagsrum. Jag har fortfarande inte lagat punkteringen på min cykel. Jag ska göra det. Sedan. När jag mår lite bättre än jag gör nu. Det blir ingen cykeltur med Sambon idag. Det regnar ute och han tänker åka och träna. Jag hittar till mitt nya jobb via den nya vägen över den nya cykelbron utan hans hjälp. Det är jag säker på att jag gör. Sambon är inte lika säker. Det är kanske för att han tycker att jag är dålig på att läsa kartor.

När han vill ha min kartläsarhjälp så ska jag hitta kartan, veckla upp den och säga åt honom att svänga - allt inom loppet av 1/100-sekund. Det brukar jag inte klara av. I höstas skaffade vi en GPS. Den är snabbare än jag är på att läsa kartor men den klarar inte av att småkonversera, ta beslut om att stanna och äta, avstyra bråk i baksätet, sjunga, servera dricka och godis till medpassagerarna.

Jag har inget körkort. Det är skönt att slippa köra. Sambon brukar vara väldigt trött när vi kommer fram dit vi ska eftersom han har kört bilen. Då brukar jag packa upp, bädda och laga mat. Det här gäller alltså när vi har hyrt en stuga någonstans långt borta om det inte framgick så tydligt utav texten. När vi åker bil här i stan så blir vi inte trötta. Om vi har varit och handlat mat så brukar vi hjälpas åt att packa upp matkassarna när vi kommer hem. Vi använder inte GPS när vi åker på vägarna här hemma ifall om ni sitter och undrar över det. Nu vet ni nästan mer om oss än vi själva gör.

Nu åker Sambon iväg och tränar. Jag sa precis till honom att han missat Zumba-passet för det är mellan 14 - 15. Synd, jag hade tänkt vara med idag sa han då. Han skojade bara. Ha ha ha.

5 kommentarer:

Pillargontanten sa...

Du är rolig du :)
Jag är övertygad om att du hittar nya jobbet!
Men cykelpunkan kan ju va bra att fixa först :)
Hoppas du kryar på dig!

nillas liv på pinnen sa...

Om du inte hittar imorgonbitti kan du ringa mig så ska jag guida dig. =D

Mina dagar sa...

Blomkålssparrissoppa...muuums! (Det ordet ska jag komma ihåg om jag leker "hänga gubbe";))
Han är en riktig hejare i köket din sambo!

Åh, lycka till nu på nya jobbet!!! Nyfiken på vilket jobb det är! Kanske har du skrivit om det och jag missat?
Hursomhaver LYCKA TILL!!
Laga punka är ju rätt så trist, hoppas du fixar de och cykla lugnt i morgon!
Njut av söndags kvällen:)

Mika sa...

Men åh! Det är dags imorgon!!! Tänk vad mycket som kan ske bara på några dagar. Sluta jobb... börja jobb.
Din sambo verkar mysig tycker jag. Jag har oxå en goding som inte heller kan sova när jag är uppe och studsar.

Osloskånskan sa...

TVÅ vitlöksklyftor och nytt jobb imorrn - du satsar på att knocka dina nya arbetskamrater direkt förstår jag!