söndag 11 november 2012

När jag gör det lätta lite svårare

Lillknaster (min brors dotterdotter) fyller två år om några dagar. Igår var jag på stan för att handla födelsedagspresent. Det var kul men är inte så lätt för jag har ganska många egna regler kring vad jag  inte får handla. De här är några utav dem:

  • Det får inte vara någonting något med den hemska katten på. Ni vet den där katten som finns på precis ALLT från tamponger till filmjölk. 
  • Det får inte vara skärt eller rosa.
  • Det får inte stå "ej för barn under 3 år" på förpackningen. Här går nästan alla leksaker bort?!
  • Det får väldigt gärna vara giftfritt och ekologiskt. 
  • Det får inte vara något med batterier. 
  • Det får inte låta för högt. 
  • Inget Disney.
Idag ska jag posta paketet. 

Sambon köpte längdfärdspaket igår. Han ska åka Vasaloppet. Jag passade på att gå på stan medan han valde skidor, stavar och pjäxor. Det var hysteriskt mycket folk på stan. Kanske för att det är fars dag idag? Jag går nästan aldrig på stan så det kanske är så där hysterisk alla lördagar. Jag kom på att jag älskar min stad och dess utbud av affärer! Det har blivit en väldigt trevligt stad att handla i. Jag köpte en slickepott till mig själv. 

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jag gillar din raiderlista! Så skulle alla tänka inför köp av present till små tultingar.
Min stad är inte så trevlig att handla i som din stad. Men. Det kanske jämnar ut sig med att bo granne med en nationalpark!?

Shamrock sa...

oj lycka till sambon - jag hoppas att det kommer snö så att han kan träna. Eller han kanske har rullskidor (såna ser livsfarliga ut tycker jag)

Fru Venus sa...

Du borde köpt den där mjukiskatten från SALT som du gillar.

Singelmamman sa...

Bra lista. Skönt att du kunde hitta något att skicka till brorsdottern.