lördag 10 november 2012

Mina fina

Det blev en lyckad kväll igår. Pizzorna (tre stycken, rektangulära) blev supergoda trots avsaknad av pizzasten. Sambon åkte inte runt hela stan och letade efter en. Han tittade bara på Plantagen. Vi hade salami, lufttorkad skinka, mozarella och oliver som topping på alla tre.

Mellan fick lite fler presenter (jag skriver det här för att komma ihåg det). En träningströja, pengar, en stor fin temugg, pepparkakste, chokladask och en hållare för mobilen.

Efter maten spelade Största för oss på fiolen och Mellan spelade vackra stycken på gitarren. De är så duktiga att det känns overkligt. Jag måste få skryta om det! Tänk att de här fina killarna som bor här hos oss är mina söner!

Senare på kvällen satt Största och jag uppe och tittade på skräckfilm. Rum 1408. Det var inte så läskigt men det var mysigt att sitta tillsammans med Största och titta. Efter filmen hade Största och jag ett långt och bra samtal om livet. Det som är och hur det kanske kommer att bli. Han funderar mycket min Största. Precis som jag. Han har förresten fått MVG på alla inlämningsuppgifter i Svenska B. (De har inte gått över till det nya betygssystemet med A - F eftersom han 3:e året på gymnasiet. Mellan har det nya).

Har haft en lite vaken stund så här på morgonkvisten. Kände att jag var för pigg för att somna om när jag vaknade strax före 06 och bestämde mig för att gå upp och skriva det här inlägget. Om jag lägger mig nu igen så kommer jag att somna om. Det är fortfarande helt mörkt ute. Det är sovmorgondag.

4 kommentarer:

Zelda sa...

Så härligt när man kan få de här stunderna med sina stora "barn"
Kvalitetstid!

Anna lever i dag sa...

Kärlek, familjemys och föräldra-stolthet... Härligt att läsa!

Ha en bra dag!

Singelmamman sa...

Låter helt underbart. Och jag hoppas att du somnade om.

Fru Venus sa...

Jag är inte alls förvånad över att pojkarna år så duktiga, inte heller att ni hade ett bra samtal. De har ju vuxit upp med dig och sambon :-) Kram