lördag 3 november 2012

Otakt med mattider

Min familj äter middag nu. Frunch(?) alltså frukostlunch åt vi tidigare idag. Då åt vi sushi som var kvar från igår. Brunch åt vi hos svärmor, fläskfilégryta med potatisgratäng. Det ät vi kl. 14. Vi åkte/gick till svärfars grav och när vi kom hem till svärmor igen fick vi äppelkaka med vaniljsås bullar och kaffe. Kl. 18 var Mellan och flicka S hungriga igen. Tror de åt upp sushin som var kvar. Nu äter alla utom jag tacoomelett och skinkomelett. Det är gott säger de. De ropar från köket att de saknar mig där.

Jag vill inte äta.

Vi behöver köpa en duschkabin och jag vill ha en ny cykel. Jag är så less på min gamla cykel som är trasig för det mesta. Nu är det fotbromsen som inte fungerar. Hämtade cykeln på verkstan i tisdags. Min cykel är 14 år. Det är en crescent. Jag letar cyklar på nätet. Sambon vill att jag ska engagera mig mer i val av dusch. Jag vill ha en fin cykel. Inte en svulstig dammodell. Vi tittade på cyklar på Biltema idag. De var fula. Sambon säger att han kan laga min cykel. De får hem resevdelarna som han behöver vecka 3 2013 på Biltema. Det finns duschkabiner från 5000 - 50 000. Det är svårt att välja.

Jag känner mig inte riktigt pigg.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Jag tycker att du borde vila hela söndagen. Inte göra ett enda dugg. Mer än att äta lite. Och gå på toan. Och vila. Få vatten serverat när du behöver.
Var rädd om dig.

Knasterfaster sa...

Singel: det är kanske det jag borde göra men det är så mycket annat som jag måste hinna med. Ska se om familjen kan utföra en del saker åt mig idag.

Fru Venus sa...

Sätt familjen i arbete, köp inte en för liten duschkabin, minst 90 cm och Biltemas cyklar håller inte så bra. *kramar om hårt*

Knasterfaster sa...

Fru Venus: Vi har tittat på 90x90-kabiner. Tack för kramen - den satt fint! Jag har höll igång ungefär till kl. 14.30, sedan dess har jag varit parkerad i soffhörnet.