fredag 16 november 2012

Sprängfylld av återhållen vrede

Jag är en mycket dåligt människa. Hur mycket jag än försöker intala mig själv att "jag gillar olika" så gör jag inte det. Det går inte. Jag vill att vi ska vara lika. Tänka lika. Planera lika. Prioritera lika. Dra åt samma håll. Skratta åt samma saker. Läsa samma böcker. Aaaagh!!! Jag pendlar mellan "acceptera hen som hen är" och "varför kan hen inte göra det på vårt sätt". Det skulle underlätta enormt för oss om hen gjorde det på vårt sätt. När hen gör det på sitt sätt så får vi andra mer att göra. Ni fattar ingenting av det här antar jag. Bra. Jag behövde bara pysa lite kände jag.

Men annars är det faktiskt bra. Jag är frisk nu och det är bra. Ikväll ska jag laga middag.

Nu är Minsta sjuk. Feber och ont i halsen. Han har varit hemma från skolan idag. Minns inte när han var sjuk senast. Vi har inte vabbat mycket på honom. Tog ingen VAB-dag idag heller. Så dålig var han inte. Han värmde sin lunch själv. Jag kom hem 15.30.

4 kommentarer:

Gafflan sa...

Nä, jag fattar ingenting men att pysa är bra och skönt. Hoppas Minsta krya på sig under helgen.
Kram

Anonym sa...

Tänk, jag tror jag förstår precis vad du menar... Känner ofta likadant.
Irene

Anonym sa...

Jag fattar ingenting men är glad att du är frisk och hoppas minstingen kryar på sig.

Knasterfaster sa...

Gafflan: Det kändes skönt när det var utpyst. Minsta mår lite bättre idag.
Anonyma Irene: Skönt att någon förstår.
Livet innan Liten: Tack.