söndag 14 april 2013

En söndag mitt liv

Jag har gått upp 1,5 kg i vikt sedan igår. Det är ungefär allt jag jag har gjort.

Imorgon har jag min fria dag på på jobbet. Min arbetsvecka är indelad i receptionsdag, dagenefter-dag och fridag. På fridagarna får jag gå på rast och toa när jag vill. Jag tycker om att stå i receptionen men jag gillar fridagarna mest. På dagenefter-dagen byter jag av den som står i receptionen så att den kan ta sina raster. Vi har 15 minuter rast på förmiddagen, 30 minuters lunch och 15 minuter rast på eftermiddagen. Jag jobbar 40 timmar i veckan efter ett tre veckors schema. Jag börjar 07.30 varje morgon men slutar lite olika tider. Det tidigaste jag slutar är kl 12 och det senaste kl 19. Nu vet ni nästan allt. Det är mer än Sambon vet. Efter två år med samma schema så frågar han mig fortfarande "när börjar du idag?". Han blir alltid glad när jag slutar tidigt. Är du hemma redan?! säger han då.

Det är +10 grader ute nu! Jag väntar på att min promenadkompis messar att hon vill ut och gå. Nu ska jag slå in ett paket.

2 kommentarer:

Shamrock sa...

dagen efter dag - det får mig att tänka på något helt annat

Malla sa...

hur gjorde du för att gå upp i vikt?