onsdag 3 april 2013

Känns lite som iiiiiih jag ska åka till GeKås!

På fedag åker jag till Ullared med en arbetskamrat som är värsta Ullaredsproffset. Hon ska lära mig hur man gör. Vi är fyra kvinnor som reser tillsammans. Tyvärr måste vi åka i en ganska liten bil enligt arbetskamraten så jag är tillsagd att packa så minimalt som möjligt inför övernattningen i campingstugan. Det är för att vi ska kunna packa bilen full med sådant vi handlar på Gekås. Helst ska jag ta med gamla lakan att bädda med så att jag kan slänga dem innan hemresan. Om jag vill kan jag köpa nytt påslakanset och det får jag packa i bilen och ta med hem(!). Åh, det ska bli så roligt! På fredagkvällen dricker vi vin och tittar på det vi har köpt. På lördagen kompletteras inköpen med sådant som de andra köpt och som de andra också vill ha. Sedan stuvar Anso in oss och varorna i bilen på bästa sätt. Vi kanske kommer att få sitta med knäna under hakan. Jag har lovat Sambon att ställa upp på intervju om det är tvinspelning. Blogginlägg om mina upplevelser kommer allra senast på fredag kväll.

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Ser fram emot att läsa om er resa. Jag ska också dit i år. Hoppas jag.

Anna lever i dag sa...

Ser med spänning fram emot ditt reportage...
:-)

Tina sa...

Lycko du som får/kan åka till Ullared!!

Det skulle jag oxå vilja göra, men det blir så dyra varor om jag ska åka härifrån. Jag behöver ju bara lite plastpåsar... ;o)

Håller tummarna för Tv-inspelningen!

Maria sa...

Jag och familjen var på Gekås på påskdagen. Lugnt och skönt. Eftersom jag har köpstopp blev det en ganska kort inköpsrunda. Vi betade av barnens och sambons lista på mindre än fyra timmar.
När mitt köpstopp är slut måste jag ju alltså åka dit igen. Det där med att åka ett gäng tjejer låter riktigt trevligt och det är jag säker på att ni kommer att få!!

Knasterfaster sa...

Singel: funderar på om jag ska berätta för de andra att jag bloggar eller inte. Går det bussresor till Ullared från Stockholm!
Fru Fransson: det gör jag med! :)
Tina: det är inte målet utan resan som är själva upplevelsen! (får du övertyga dig)
Maria: Skojar du? En KORT inköpsrunda på FYRA TIMMAR? Bra att du är säker för jag är osäker.

Anonym sa...

Jag vill också till Ullared!!!!!