måndag 22 april 2013

Jag känner på mig att Minsta är sjuk imorgon.

Minsta och jag kom ut i köket samtidigt som diskmaskinen blev klar. Plockar du ur disken? frågade jag. Utan några invändningar började Minsta plocka ur det nydiskade. Mamma, jag känner mig varm sa han när han la ner tre tallrikar i en låda. Jag la min hand på hans panna. Han var inte varm men med tanke på att han tog disken utan protester så är han nog inte helt kry.

Största och jag har spelat flera omgångar Quiskampen ikväll. Vi är väldigt jämna. Han har vunnit fler gånger men bara med något enstaka poäng. Oftast spelar vi oavgjort. Jag kan mer om knopp och kropp och han kan mer om data- och tvspel. I de andra kategorierna svarar vi oftast exakt samma.

De senaste veckorna har jag hört två underbara kärlekshistorier från verkliga livet. En f.d arbetskamrat blev efter 33 år kontaktad på Facebook av sin ungdomsförälskelse. Nu lever de ihop sedan två år tillbaka. En kvinna som arbetar i samma hus som jag anlitade en hantverkare för hjälp med tapetsering. Kvinnan och målaren blev störtförälskade. Två veckor senare var de gifta! De har varit gifta i några veckor nu. Hela hon strålar.

6 kommentarer:

Singelmamman sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Singelmamman sa...

Vilka fina berättelser. Jag fick hjälp av en målare i helgen, en målare som jag gärna lärt känna lite bättre.



Tog bort min första kommentar eftersom jag stavade helt åt skogen.

Ting sa...

Vilka härliga kärlekshistorier!

Mina dagar sa...

Hoppas Minsta inte blev sjuk!!

Underbart att få stråla,av lycka! Hoppas dom inte gjorde nått förhastat!!!

Min granne har också just en "liten" flirt med sin barndomskärlek...härligt!

Åh,va kul att du fick gå på trädgårdsmässan. Dom där osttallrikarna ser mumsiga ut.

Ha en fin tisdag!
Kram

esterii sa...

Åh romantiskt och på FB av alla ställen:)Ibland blir man sjuk när diskmaskinen ska plockas:)

Knasterfaster sa...

Singelmamman: att du inte passade på med målaren!
Ting: Ja, kärlek är härligt!
Mina dagar: Minsta var konstigt nog inte sjuk idag. Osten var supergod!
Esterii: Det har du rätt i.