lördag 28 december 2013

Ni kanske också undrar varför jag har så fruktansvärt ont i fötterna?

Jag har möblerat om idag. Mellan fick hjälpa mig. Det var tur för mig att han (var vaken) ville hjälpa till för jag bytte rum med honom. Vi har burit två sängar upp, en säng ned, en byrå upp, fyra gitarrer ned, en sänggavel upp, en tv ned, ett hylla upp, en hylla ned, böcker och tidningar upp, en matta ned för spiraltrappan. Om det hade varit möjligt hade jag tagit ned tapeten och tagit med den upp till Sambons och mitt nya sovrum. Jag älskar den tapeten. Det är fina gröna löv, små vita fåglar och rosa blommor på den bl.a. Mellan säger att han också tycker om den. Just nu sover Mellan. Han somnade kl 20.30, precis när vi hade burit klart. Han hade visst varit vaken till kl 05 i morse, den lille stackarn. Han missade den goda middagen som Sambon hade fixat. Sambon hade inget att säga till om när det gällde ommöbleringen. Jag passade på att påbörja den när han hjälpte en arbetskamrat att rasta sin hund. Det gäller att smida medan järnet är varmt som jag sa till Mellan. Tyvärr eller kanske glädjande nog kom Svägerskan precis mitt i ommöbleringskaoset. Jag lämnade Mellan med sin säng i trappan och gick en timmas promenad tillsammans med henne. Det kan ha varit då jag fick ont i fötterna. Det kan kanske också bero på att jag hade raggsockor på mig när jag bar möbler. Raggsockor är väldigt hala att gå i så jag spände tårna för att inte halka i trappan. Jag har bjudit hit Svägerskan till nyårsdagen för att hon ska få se resultatet av dagens ommöblering. Då ska hon även få mer än ett glas vatten som var det enda jag gav mig tid att bjuda henne på idag. En av fördelarna med rumsbytet är att jag nu äntligen kommer att få en egen garderob! En annan fördel är att jag får bättre utsikt och kanske användning av kikaren som jag fick i julklapp.

2 kommentarer:

Fru Venus sa...

Jag älskar att möblera om men gör det aldrig. Finns inte så mycket vi kan flytta runt. Men snart kanske vi bygger ut, och då jäklar! :-) Jag är glad att du inte föll och slog dig med dina raggsockor.

Singelmamman sa...

Att bära sängar i er trappa skulle ge mig ont överallt.