onsdag 25 december 2013

Varför firar vi jul?

Igår kväll när vi la oss (säger man så även om vi la oss vid 01.00-tiden?) sa vi att vi borde gå upp och titta på Juloratoriet från Betlehem på tv kl 08 idag. Jag vaknade två minuter innan programmet började och gick upp och satte på tv:n. Fail. Hur jag än bar mig åt fick jag bara in program 8. Ett jättetrevlig program om husköpare i England men det var ju inte det jag skulle se. Det brukar aldrig  vara jag som startar tv:n här hos oss. Jag byter kanal lbland och jag stänger av tv:n väldigt ofta. Jag hatar när det blir så här. Nu kommer jag få höra om detta att jag inte ens vet hur jag ska göra för att få på tv:n. Jag gav upp efter 15 minuters tryckande på boxrar och fjärrkontroller (fick JÄTTEHÖGT ljud en gång). Det här är sådant som Sambon och killarna tycker är jättekul att jag inte klarar av. Säger jag inget kommer jag aldrig kunna titta på vad jag vill på tv när jag är ensam hemma. Jag är nästan aldrig ensam hemma så jag säger nog inget om det till dem. Tur det finns SVT play.

Inga kommentarer: