söndag 31 augusti 2014

Igår och idag

Gårdagen började i Bastedalens kinapark. Som att kliva in i en annan värld i den kinainspirerade trädgården i det gamla kalk- och marmorbrottet. Så rofyllt och vackert! 
Sedan njöt jag av den vackra utsikten över Vättern vid Harge Uddar.
Lunchbuffé åt jag i det gamla slottscafeet vid Stjärnsunds slott. Så mycket gott!
Kvällen ägnade jag åt prideparad  tillsammans med några få arbetskamrater och sedan tittade jag på prideshow tillsammans med min chef och min vän Nilla.
Då kvällen övergick i natt låg jag i min säng och lyssnande helt ofrivilligt på ej så vacker karaoke inifrån grannarnas partytält.
Det var gårdagen det.
Imorse fortsatte Sambon och jag byggandet av balkong. Vi sågade i trä och i stål. Konstaterade att grannarna var uppe tidigt trots dagen efter festen....
Vi åkte och handlade lite skruvar som saknades. Det saknas alltid skruvar. När vi kom hem klippte jag gräs. Sedan slappade jag nog mest förutom när jag bryggde kaffe.
Jag och Susanne gick vår sedvanliga promenad och mötte ett gäng charmiga hundar som tränade weigth pull. Haha så söta de var när de kom dragande på sina kedjor!
Efter promenaden tog Sambon och jag bilen till yogan.
När vi kom hem bjöd Största och Minsta på middag och nu har jag fastnat i soffhörnet.

2 kommentarer:

JaanaM. sa...

Låter som ni haft en skön helg!

Jenny sa...

Det låter finemang.