fredag 16 januari 2015

Jag kan gå på vatten

Tänkte cykla hem från jobbet idag men 2/3 av vägen var spolad isgata och eftersom jag inte är någon isprinsessa och definitivt inte kan cykla på blankis så klev jag av cykeln och gick. Det var inte särskilt lätt att gå heller, tur för mig att jag hade cykeln att hålla i.
När jag kom hem sandade jag här utanför hos oss. Jag vill inte att folk ska halka omkull och slå ihjäl sig. När jag kom in ringde jag till brorsan och gnällde lite. Han jobbar inom snösvängen men nu är han sjukskriven. Det var lika halt i staden där han bor.
Imorgon ska jag jobba. Min kollega får hämta mig för jag vägrar cykla eller gå till jobbet i halkan.

2 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Ska du jobba i morgon när det är lördag? Eller är du bara lite förvirrad, kanske.

Jag har cyklat på blöt knövlig isbana idag. Men så är jag lite dum i huvudet också. Ramlade inte, och det kan jag inte tacka mig själv för.

Knasterfaster sa...

Nilla: Jag har jobbat hela dagen idag. Usch för iscykling! Du måste ta det easy!