fredag 2 januari 2015

2014 - en sammanfattning och stordåd

JANUARI - en månad med mycket känslor. Minsta blev tonåring och jag var på 50-årsfest i Stockholm.
FEBRUARI - Största fyllde 20 år. Jag var trött och urlakad som vanligt i februari månad men fick energi av gång-Sus under livgivande promenader och av Nilla som kom hem till mig och åt vegetarisk pizza.
MARS - Mycket sol i mars och jag blev piggare och piggare. Jag åt mycket gott, middagar och fika tillsammans med Sambon. Min storebror fyllde 50 år. Var på Bo Kaspers orkester-konsert.
APRIL - Besökte getter i Halvarshage. Fastade. Magnolian full med blomknoppar.
MAJ - Magnolian blommade. Fest på Väster. Besökte Ullared. Mycket sol och många fikan.
JUNI - Semester och födelsedag. Mellan tog studenten! Gång-Sus och jag åkte till min födelsestad Norrtälje.
JULI - Fyllde på måbrakontot med massor av saker. SOL SOL SOL och varmt. Firade 25 år tillsammans med Sambon! Det firade vi på Rhodos eftersom det var där vi drunknade i varandras ögon första gången. Var hundvakt.
AUGUSTI - SOL SOL SOL. Mellan flyttade till Oskarshamn för att studera. Var till Kinaparken i Bastedalen och gick stolt i Pridetåget tillsammans med mina arbetskamrater.
SEPTEMBER - Årets höjdpunkt - resan till Danmark tillsammans med Sambon. SOL SOL SOL. Minsta åkte själv till Stockholm och när han kom i nödläge ställde Shamrock med man upp som räddande änglar.
OKTOBER - Sambon fyllde år. Trött. Blev glad över statistik. Började tabata.
NOVEMBER - En mörk månad. Mellan fyllde år. Var på en riktig tjejfest.
DECEMBER -Gång-Sus och jag åkte till Stockholm och jag fick se saker jag aldrig hade sett. Största flyttade till eget boende och det kändes jobbigt.

Under 2015 skall jag uträtta stordåd precis som Nilla och Tjockisen.
1. Kliva ur min comfortzon (dvs min säng) minst en gång om dagen.
2. Fundera på att börja jogga.
3. Fasta i en hel vecka.
4. Ordna en bättre ekonomisk rörelsefrihet för mig själv.
5. Sprida glädje på min arbetsplats.
6. Se tíll att jag mår bra.
7. Baka till fredagsfikat på jobbet.
8. Yoga och tabata varje vecka.
9. Kommentera på andra bloggar 150 gånger.
10. Skaffa 10 nya kompisar (djur är också människor).
11. Inreda ett meditations/yogarum hemma.
12. Överraska mig själv eller sambon en gång i veckan.
13. Övertala Sambon att bila norrut på semester.

5 kommentarer:

nillas liv på pinnen sa...

Sprida glädje på din arbetsplats? Ska det verkligen vara nödvändigt? Nej, tacka vet jag 'fundera på att börja jogga'.

Som du förstår kommer jag noga följa och utvärdera dina prestationer.

Jigglypuffan sa...

Jag har oxå funderat på joggingen... ett helt år med diverse små tappra försök. Det är lättare att sprida glädje på arbetsplatsen! Men envishet är en dygd! Kämpa på :-D

Knasterfaster sa...

Nilla: ja jag tror det behövs fler skratt och uppåtgående mungipor på mitt arbete.
Anette: Tack, jag ska kämpa!

Fru Venus sa...

Hoppas du menar 2015 ;-)
Jag är glad att ni i augusti var och hälsade på oss igen :-)

Knasterfaster sa...

Frun: haha, hur kunde jag glömma bröllopet i min årssammanfattning? Bloggade jag inte om det? Självklart var din fest ett utav årens höjdpunkter! ❤