måndag 29 december 2014

Jag upplevde något så märkligt - vilken tur att det bara var en dröm

Vet ni vad jag älskar att äta till frukost? Tänker att ni behöver veta det om jag händelsevis kommer att sova över hos er. Naturell yoghurt med apelsinbitar, honung, ingefära och havrekuddar. Till det en kopp franskpressat kaffe med varm mjölk. Jag äter frukost nu och jag får allt det där utom havrekuddarna. Hade bara Pauluns supermusli med äpple och kanel hemma.

Jag känner verkligen hopp inför framtiden efter den här julen för mina söner är så bra på att köpa julklappar. De vet precis vad jag vill ha utan att jag behöver säga något. Älskar min kaffepress och mina nya kaffemuggar.

Jag börjar jobba på fredag. Sambon jobbar idag. Mellan är hos Stösta  Minsta är inte riktigt vaken ännu (jag har öppnat dörren in till hans rum). Så skönt med tystnaden. Idag vill jag inte göra mer än att mysa (men ska på ett yogapass i eftermiddag).

Häromdagen var jag på bloggträff. Träffade fyra bloggerskor. Det var berikande! Fick en rejäl dos glädje. Roligast var bridgespelaren Spader Madam. 😁 Träffen ligger som bomull kring hjärtat nu.

Samma dag som jag var på bloggträff promenerade jag med min singelvän gång-Sus. Under vår promenad stötte hon på en stake som hon gillade så hon tog med den hem. Jag tycker att hon gjorde helt rätt. Den passar henne som hand i handske. Jag har redan sett staken in action i hennes hall så att säga och den skänker strålglans till hennes hem.
Hm, läser igenom detta nu och inser att här kanske det går att läsa in något annat mellan raderna....

Rubriken ja... alltså det var bara en dröm. En märklig men väldigt tråkig. Ni vill inte veta.

4 kommentarer:

Aurora sa...

Nej, Tråkiga drömmar vill vi inte ta del av. Däremot roliga sådana. Bloggträffar verkar vara roliga. Var på väg till Örebro en gång men blev sjuk. Man tycker man känner bloggvännerna väl och ändå har man aldrig träffats. Ha dé

nillas liv på pinnen sa...

Det franskpressade kaffet får du nog ta med dig om du ska sova över hos mig. Det övriga kan jag ordna.

Fru Venus sa...

Vill jag visst det!

Knasterfaster sa...

Aurora: Kom till Örebro - det är fint här!
Nilla: Så bra. Dig kan jag lita på.
Fru V: Nej , för jag drömde om en hemsk cancer.