måndag 8 december 2014

Idag var jag sjuk

Jag var sjuk idag. Det är jag inte längre. Det var bara en liten förkylning som jag sov bort till lunch. Jag vill inte vara sjuk på onsdag när det är Nobelfest.

Imorgon ska jag jobba igen och Minsta har sökt jobb och ska på intervju! Reklamutdelare.

Största har inte riktigt flyttat ut ännu. Han har inte löst skrivbordsfrågan så datorn är kvar här. Men annars är det mesta på plats i den nya bostaden. Det är inte klokt så mycket som behövs även en så liten lägenhet. Ikväll har vi varit där och satt upp gardiner och en spegel. Kistan/soffbordet som jag har målat är på plats.

En skvätt wiskey så här på kvällskvisten kan väl inte vara fel för att hålla förkylningen stången?

Ps. Största Blocketfyndade Edsbyverkens fanett för 50(!) kr/st (en stol behövde han inte betala för den var så sliten). Av samma dam fick han även köpa en liten fin byrå i teak och han fick en stor spegel på köpet! Det roliga var att stolarna stod runt ett exakt likadant bord som det han hade köpt tidigare i veckan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Huset där sonen skall bo är som en adventskalender just nu . Några nyan fönster som det lyser i
varje kväll.

Knasterfaster sa...

Anonym: Stötsta har en röd ljusstake som lyser i sitt fönster. Ser du den och de turkosa gardinerna?