tisdag 9 december 2014

Idag var jag också lite sjuk

Gick upp i morse för att jobba men Sambon beordrade mig att stanna kvar hemma så efter frukost gick jag och la mig i sängen igen. Men imorgon ska jag jobba. Det ska jag. För imorgon har vi julfest på jobbet och jag är med i festkommittén. Som ni kanske minns så blev det catering istället för knytis på jul- och Nobelfesten. Vi i festkommittén kom lite av oss i fixandet då. Som om vi inte riktigt har mandat för att ordna. Vi hade många idéer få temat jul och Nobel
men vi släppte dem. Kulturen verkar inte vara sådan att det skulle bli uppskattat om vi skojade tiĺl det lite. Så nu blir det vanlig julfest utan Silvia, Madde och Vickan och utan nomineringar, prisutdelning och bordsplacering. Det enda vi behöll är temat glitter och glamour på dukningen om än lite nedtonat och mer svenskt lagom. Det kommer att bli bra det med.

Största har inte flyttat ännu! Den är långdragen den här processen. Han behöver Elfa hängskenor och konsoler. Dessa varor är det 20 % rabatt på i en affär som ligger några mil härifrån och som stänger redan kl 17. Utan skenorna kan han inte få sin datorplats i ordningställd.

Minsta har fått jobb som reklamutdelare! Han börjar jobba den 20:e december.

1 kommentar:

Aurora sa...

haha, Inte kan han flytta och var utan dator. Den styr de föestas liv. Kram