lördag 31 januari 2015

Vissa dagar alltså

Minns ni att jag hade rubriken "vissa dagar alltså - varför finns de ens?" Jag önskade mig en guru. Jag fick två kommentarer på det inlägget. Det var fru Venus och Nilla som anmälde sig som frivilliga. Men jag bet ihop och åkallade min egen inre guru och skrev ett mejl (jag är bra på att uttrycka mig i skrift) och lyckades med fina ord att ställa allt till rätta igen. Det skrivna ordet  är mitt vapen! SÅ HIMLA BRA!

Vet ni en sak? Man kan gå på intensiv styrke- och konditionkrävande träning OCH få betalt för det! Börja dela ut reklam! Det gör Minsta och jag. Ja, alltså jag hjälper honom eller curlar om ni så vill men jag ser det som ett träningspass.
Styrketräning: Bära reklambuntar
Uthållighet: Sortera reklamen
Styrketräning igen: Dra kärra full med reklam i lössnö och/eller blankis.
Kondition: springa upp och ned för trappor i 30 trappuppgångar.
Ungefär så.
Det är roligt också! Minsta och jag har bestämt oss för att hälsa glatt på alla vi möter. Alla säger ett glatt hej tillbaka! 
Idag berättade en dam att "de lägger katter i plastpåsar och bär dem med sig så det gäller att vara vaksam". Det lät otäckt men var nog inte alldeles sant.

2 kommentarer:

Maria sa...

Min lillasyster delade ut reklam när hon var yngre men min pappa tyckte det var så roligt att han tog över!! Jag hjälpte honom att sortera ibland. Då pratade vi om ditt och datt. Dela ut den fick han göra själv
Den där tanten hade nog inte alla besticken i lådan.

Pillargontanten sa...

Åh, du knasterfaster, du är så härlig!
Jag tar också fram min inre Guru ibland :) Och ibland behövs den mer än annars... Typ nu!
Men curla nån unge för att dela ut reklam, det gör jag inte ;)