onsdag 10 juni 2009

Sommarkänsla...?

Skolavslutning för alla tre killarna idag! Värsta trista vädret. Regn och kallt. Jag var med 8-åringen på hans avslutning. 1:orna fick börja med att stå på utomhusscenen och sjunga. Det syns på 8-åringen att han tycker om att sjunga och han artikulerar så bra! Efter framträdandet satt klassen på filtar framför scenen. Jag tyckte att det var en kall och långdragen föreställning och det tyckte kanske 8-åringen också för han och en annan kille i klassen hade börjat sparka på varandra. Jag såg ingenting av det så jag vet inte hur allvarligt det var. Att de hade sparkats fick jag berättat för mig utav en fröken. Det känns tråkigt att det uppstod en incident så här sista dagen på terminen. I år fick vi äta vår medhavda fika i klassrummet. Eftersom 8-åringen och jag skulle ta bussen ned på stan så fikade vi ganska snabbt. Sambon var på 13- och 15-åringens avslutning. Det var första gången som jag inte var med på deras. 13-åringen hade lånat sambons kostym och slips och hade 15-åringens vita skjorta. Det var han och en av hans klasskompisar som ville vara lite coola antar jag. Jag tror att de hade sina "stekarbrillor" (pilotglasögon med spegelglas) på sig också. 15-åringen var finklädd i nya jeans från Lager och ny tröja från Esprit som vi köpte igår. Jeansen var han själv med och valde + en tshirt med en bild på en kassetband med text Diablo + Music is divine. Han ville ha 3/4-jeansshorts också och det hade sambon och jag tur som tokiga att hitta jättebilligt på Esprit. De hade kostat 599 ifrån början och var sänkta till 450 och när vi kom in precis innan stängning så sänktes priset till 299 för det priset skulle de tydligen säljas för idag. De fanns endast de enda kvar i den längden och i rätt storlek! 13-åringen är hos en kompis. 15-åringen är nöjd med sitt betyg. Jag flexade in på jobbet 11.45. Massor att skriva vilket väl var straffet för att jag var sen... Jag fick ta hand om telefontiden och fick en desperat person på tråden som pratade om suicid. Lyckades bemöta honom ganska bra med mitt lugn tror jag. Hade ett ärende på stan efter jobbet och sedan fick jag stå och vänta på bussen i regnet i 30 minuter. Kom hem 17.30 och då var jag trött och det är jag fortfarande. De andra firade skolavslutningen med att äta lunch på Pizza Hut så vi har ännu inte ätit middag ikväll. Hoppas det räcker med oboy och mackor för jag vet inte om jag orkar ställa mig vid spisen. Sambon är minst lika trött som jag för han har kört grus. Nu är det fotboll (igen) Sverige - Malta så samon tycker nog också att smörgåsmiddag är ok ikväll för han vill inte heller stå vid spisen. Vet ni förresten att de pratar ett språk som heter maltesiska på Malta?

Inga kommentarer: