onsdag 24 juni 2009

Svärmors(mar)dröm?

Idag har stackars svärmor cyklat hem till oss, cirka 12 km t.o.r gissar jag, två gånger. Första gången kom hon med nybakta bullar och makaronipudding och andra gången med ett spel som killarna glömt i stugan i midsomras. Det är sommarens hittills varmaste dag idag och svärmor är 74 år. Jag tyckte att killarna hade kunnat cyklat till henne istället eller så kunde de ha mötts på halva vägen eller helt enkelt struntat i att cykla just idag men varken svärmor eller killarna tycker att jag kommer med särskilt bra råd... Önskar att jag kunde få lite handledning när det gäller svärmorsbeteenden för jag tycker att hon kan vara svår att förstå sig på ibland...Vet inte om det har mer att göra med generationsklyftan än om just svärmor/svärdotter-förhållandet. Jag kommer säkert att bli likadan som hon när jag blir svärmor/farmor eller så blir jag så som min mamma. Hon var precis tvärtemot hur min svärmor är så när hon levde tyckte jag att de kompletterade varandra så bra...
Usch vad jag gnäller. Det är ju sommarens varmaste och soligaste dag! Härligt! 8-åringen är i poolen och jag tror att det är dags för mig också att plumsa i. Sambon klipper gräs. Den 8/7 skall jag gå på floating och få pedikyr. Jag har hemska fötter som jag helst inte vill visa. jag hoppas att jag kommer att kunna visa fötterna utan att skämmas när jag fått pedikyren.


Inga kommentarer: