tisdag 17 januari 2012

Har handlat

Å så jobbigt det var att handla. Sambon och jag handlade tillsammans men bara i en korg för vi cyklade. Sambon försvann för mig hela tiden. På senaste tiden har jag märkt att jag  tappat min typ magnetiska förmåga att veta var han är när jag inte ser honom. Ni vet samma förmåga som vi hade som barn då våra föräldrar placerade oss vid leksakerna på Wessels. När man hade tröttnat på att titta på alla sakerna så slog man på magneten för att hitta mamma och pappa. Wessels var stort som ett världshav. Nu förtiden heter det Coop och det finns särskilda lekrum att lämna barnen i. Barnen får inte lämna lekrummet på egen hand för då kan de komma okända läskiga vuxna och ta dem. 

Minsta gav mig en prickigkorvmacka alldeles nyss. Han vet vad en trött och hungrig mamma behöver. Nu ska jag sätta igång med middagsmaten.


8 kommentarer:

Mallan sa...

Är det så? Är det någon som passar barnen när man handlar?! :-)

Shamrock sa...

Min man försvinner alltid när vi handlar. jag brukar ringa honom när jag börjar bli klar

mockapocka sa...

Wessels kommer jag ihåg men där kom jag inte bort så ofta. Det hände mycket oftare på Domus inne i stan eller på Domus stormarknad. Då kom det alltid någon snäll vuxen och frågade varför man var ledsen och sedan fick man följa med till informationen och där ropade de efter mamma eller pappa i högtalaren. Medan man väntade fick man oftast en tablettask. Då tyckte man inte det gjorde så mycket att man kom bort.

Malla sa...

för oss är det jag som springer omkring som en yr höna i butiken. Leon har vagnen och ungen och jag springer och röjer varor i hela affären. Så synkar vi ihop vid kassan. Vad snällt av minsta!

Tove Kungsholmen sa...

Längtar till mina barn ger mig mat om än bara en macka!

Knasterfaster sa...

Mallan: Nej det finns ingen som passar barnen. Det brukar finnas en TV som visar tecknad film.
Shamrock: TACK gode gud för mobiltelefonin!
Shamrock: Du hade tur du som kom bort. Det gjorde inte jag. Jag hade också velat ha en tablettask. Ibland fick jag ett bugg av mamma!
Malla: Det beteendet har känner jag igen. Minsta är snällast!
Tove: Det gör de snart - bara du är snäll mot dem!

Knasterfaster sa...

Mockapocka: Ursäkta för att ditt namn kom bort. Jag skrev Shamrock två gånger istället.

Erika sa...

Det brukar vara min man som springer runt och letar efter mig. Jag handlar i lugnan ro så kommer han tillslut...