lördag 18 maj 2013

Men jag då?

Har jag i hela mitt liv sett ut som Borat eller Borats fru? Det undrar jag efter att jag läst om Tings ögonbrynsfärgning. Jag har aldrig färgat mina bryn. Det är brunsvarta och vildvuxna ändå. För länge sedan trodde jag att jag hade likadana ögonbryn som Brooke Shields men det är väl ingen som minns vem det är. Jag fixar aldrig till mitt utseende. Har aldrig tyckt att det är någon idé för det kan varken bli värre eller sämre än vad det är. En annan orsak är att jag aldrig har börjat sminka mig så jag har inte lärt mig hur man gör. Kan inte ens sätta på läppglans utan att det hamnar fel. En gång såg jag en arbetskamrat när hon var helt osminkad. Jag fick en chock. Så hon såg ut! Gick inte att känna igen henne. Läskigt faktiskt.
Idag ska jag kanske på en liten miniminibloggträff!!!
Det är Singelmammans fel att det är mulet och ska bli regn idag. Hon dödade en spindel igår.
Svärmor har bjudit hem oss i eftermiddag. Hon har en överraskning i sin trädgård som hon vill att vi ska se. Det kan vara allt ifrån ett altanbygge till flytt av en växt. Med tanke på hur förändringsobenägen hon brukar vara så är det nog ingen större förändring som har skett. Jag är orolig för att jag inte ens kommer märka skillnaden. Vi stannar hos henne och tittar på eurovisionschlagerfinalen.

4 kommentarer:

Ting sa...

Jag skulle hellre se ut som du och Brooke Shields. ;)

Fru Venus sa...

Jag minns Brooke, tycker hon är en av de vackraste kvinnor som finns! Mörka kvinnor är oftast - i mitt tycke - väldigt vackra. Vad jag minns har du snygga ögonbryn, liksom hår och allt annat. Hälsa Singlis så mycket :-)

Shamrock sa...

Jag tycker att B Shields hade snygga ögonbryn, det hade även hon i Baywatch (som jag inte minns vad hon heter). Hälsa Singelmamman

Knasterfaster sa...

Ting: verkligen?!
Fru Venus: tack.
Shamrock: missade tyvärr Singel