torsdag 23 maj 2013

Flygfärdig

Största drar iväg till Cypern imorgon. Första utlandsvistelsen på egen hand. Det är nervöst. För mig alltså. Största är klok. Jag har försökt att låta bli att lägga mig i hans packning men han ber mig om råd och låter mig hjälpa till. Nu vet jag att han (och jag) har packningen under kontroll. Utan att ifrågasätta packade han även det lilla röda förstahjälpenkitet som jag hade lagt fram. Utifall att olyckan är framme. Mellan vägrade låna ut sin resväska (han åker nämligen till Österrike på tisdag) så Största fick packa i min gamla resväska som jag köpte inför min första utlandsresa på egen hand. Då var jag också 19. Det var 1987. Jag åkte till Grekland.

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Så härligt spännande! Min största åker i augusti. Själv var jag 15-16 när jag åkte till London med några kompisar.
Min son är mer klok än jag var i samma ålder.

Aurora sa...

Tänk vad gott han ska ha det. Klok mamma som skickar med första förband. Kram

Maria sa...

Jag förstår dig till fullo för OJ vad jag kommer att vara nervös när mina åker på sina första utlandsresor.
Kram

Knasterfaster sa...

Singel: det är tryggt att veta att de är kokare. Du och var ju ändå farbaskat smarta redan då vi var riktigt unga ;)
Aurora: det kommer helt säkert bli en oförglömlig resa.
Maria: kram tillbaka