onsdag 22 maj 2013

Fascinerande

Har fastnat vid tv:n. Först ett program som handlade om regn. Det var väldigt intressant och blött. Nu sitter jag och tittar på firandet av Wagners 200-årsdag. Det är en symfoniorkester och två som sjunger opera. På scenen sitter en man på en stol och sover. Är han döv eller död? Först trodde jag att jag såg fel men jag såg rätt, tror jag. Han blundar och håller inte i något instrument som jag kan se.

Idag har jag beställt studentskylt. Det var inte alls för sent (som några påtalat för mig). Det går att beställa skylt t.o.m den 2 juni. Var med Största på hans allra sista fiollektion efter 10 år. De spelade tvåstämmigt eller vad det kan heta. Läraren spelade på ett sätt och Största på ett annat. Det handlade om en måltid tror jag, stycket alltså. Maffigt! Sedan gick Största och jag och gjorde lite ärenden på stan inför hans Cypern-resa. Oj, nu skrek den där valkyrian på tv:n så att jag kom av mig!

3 kommentarer:

Singelmamman sa...

Ibland blir jag också sittandes framför tvn helt uppslukad av något ämne jag inte alls trodde jag skulle vara intresserad av. Klart att det inte är för sent att beställa skylt, det är ju bara maj än så länge.

Gafflan sa...

Känner igen det där med tv och program som man kan fastna i.
Vad bra att det gick att beställa skylt och vad vemodigt att Största gjorde sin sista lektion men jag antar att han kommer att fortsätta spela. :)

Knasterfaster sa...

Singel: programmet oöm regn var verkligen sevärt! Här firar vi studenten den 7 juni.
Gafflan: det var verkligen vemodigt.