onsdag 15 maj 2013

Är det bara jag som tappar bort min Sambo ibland?

Man saknar inte kossan förrän båset är tomt eller "Knasterfaster saknar inte Sambon förrän det inte finns något rent porslin". Det är han som sköter disken nämligen. 

Sambon är inte hemma än. Jag tror att han är någonstans. Jag minns bara inte var. Han har säkert sagt till mig att han ska någonstans ikväll. Jag letar och letar i mitt minne men det är helt blankt därinne. Det kan vara någon fotbollsmatch eller hockeymatch eller AW eller så. Det är det nog. För annars skulle jag vara orolig nu och det är jag inte. Det känns som att han har sagt någonting om något som skulle ske ikväll. Det är inte första gången som jag glömmer bort att han ska bort. Ingen idé att jag ringer och frågar för då ringer jag väl precis när det blir mål eller mitt i något annat viktigt avgörande. 

Idag har jag haft lite molande huvudvärk. Inte skönt. Kände mig seg. Kunde inte huvudräkna ihop 80+160 när jag stod i kassan på eftermiddagen. Visserligen fick jag det till 240 men jag litade inte på att det var rätt så jag var tvungen att ta fram miniräknaren. Så dåligt brukar jag inte räkna. 

4 kommentarer:

Singelmamman sa...

Har inte sagt något till sönerna så de kan hjälpa till att leta i minnet? Jag tappar bort min äldsta med jämna mellanrum. Så jag har slutat leta, han brukar dyka upp.

Malla sa...

jag tappar alltid bort lypsyl.

Knasterfaster sa...

Singek: jag orkade inte fråga sönerna. Han var på aw visade sig. De lekte lekar.
Malla: det är ju nästan samma sak. Hahaha!

Fru Venus sa...

Jag tror att väldigt många har tappat bort mig. Annars tappar jag bort det mesta, men kanske inte människor.