måndag 20 maj 2013

Funderingar och onödigheter

Idag fick jag mens igen efter cirka 560 dagar utan. Det var ett långt uppehåll det. Förra gången jag hade det var också efter mer än ett årslångt uppehåll. Känns väldigt onödigt med sådana här överraskningar. Huvudvärk har jag haft också och ont i höften. Annars är det ok.

Danskar och sex. Visst är det väl något speciellt med det? I alla fall i tv-serier. De ska alltid hålla på och böka runt på köksbord, skrivbord eller diskbänkar. De verkar också som om de föredrar att göra det på jobbet. Väldigt olikt oss svenskar. I alla fall olikt mig. Men det är klart att får man det avklarat under arbetstid så får man tid över till annat på fritiden. Kanske inte så dumt ändå. Men man vill väl inte gå omkring med märken efter tangentbord och häftklammer därbak efteråt? Då kan man inte åka till gymmet direkt efter jobbet. Pinsamt att duscha då tänker jag.

6 kommentarer:

Singelmamman sa...

Intressant iakttagelse av danskarnas sexvanor. Jag vill helst ha något mjukt under och omkring mig när jag har sex. Typ en säng.

Unknown sa...

Vad rolig du är, du kommer på sånt som jag aldrig ens funderat på, ja alltså danskar och sex i kombo!

Men, en säng föredrar jag med:))

Jigglypuffan sa...


Min karl är dansk, tror han föredrar sängen ;-)
När han kom till sverige för 10 år sedan jobbade han som fritidspedagog på en skola. De skulle ha möte och en kvinnlig kollega kom till honom och sa. -Du, det är bra om du är med på mötet så vi får bolla lite ideer med varandra...
Bolla betyder något helt annat på danska... Och han trodde danskar var frigjorda :-D

Mika sa...

Det lät väldigt, väldigt tidsbesparande det där. Inte för att jag ägnar mycket tid åt att "bolla"... :) men om man gör det på arbetstid så kanske jag får mer tid till det.
...och betalt!? Hallå? Det kan inte vara bra för moralen att få betalt för att ha sex.

Nej. Jag föredrar sängen jag med... jag önskar att jag var mer exotisk och skulle säga något uppfriskande som "jag föredrar att klättra upp på en klippa eller älgtorn" men nej... sängen.

Shamrock sa...

Haha, du kanske får en ankomststämpel i rumpan om du gör det på jobbskrivbordet.

Och mens efter ett år känns ju väldigt onödigt, tänk om du gått och blivit gravid för att du trodde att du inte kunde blir det längre

Knasterfaster sa...

Singelmamman: jag föredrar också sängen men jag skulle kunna tänka mig att prova en djurfäll framför en öppen spis.
MM: :-) )
Anette: Hahaha, funderade han på att ta säden dit han kom?! (Ursäkta ordvitsen)
Mika: Nej, man får se till att göra det under obetald arbetstid. Nybäddat är bäst. :-)
Shamrock: Tänk om jag skulle råka sätta rumpan på "MAKULERAD" hahaha!
Min mormor var 46 när mamma föddes, kanske hon också trodde att hon inte var fruktsam.