onsdag 1 maj 2013

Plockat vitsippor

Idag har vi säsongsöppnat svärmors fritidshus. Det blev inte av i påskas eftersom det var så kallt då. Det var faktiskt inte särskilt varmt där idag heller fastän solen sken. Nu är duschblandaren återmonterad och varmvattenberdaren påslagen. Trätrallen är utlagd och trädgårsmöblerna framställda. Allt är sig likt.
Det var Sambon, svärmor, jag och svägerskan som åkte till stugan. Vi stannade i Nora och åt Noraglass. Dagens smaker var vanilj, hasselnöt och kokos. Jag tog vanilj och kokos.
Sambon, svägerskan och jag tog en promenad nedåt sjön och jag plockade en bukett vitsippor som jag gav till svärmor.
När vi kom hem städade vi lite i vårt uterum. Sedan lagade jag spagetti och köttfärssås till middag. Efter middagen promenerade jag och Största 3,3 km och då blev jag äntligen varm igen. Jag hade känt mig frusen sedan vi var i stugan. Största var på fest inatt. Han gick hemifrån kl 01 och kom hem 04. Han är väldigt hemlighetsfull om det och jag är inte alls nyfiken..nej då.
Imorgon är det arbetsdag igen. Det känns faktiskt väldigt onödigt.

4 kommentarer:

Mina dagar sa...

Vilken härlig dag ni hade! Väldigt snällt av dig att ge svärmor blommor. Det kommer jag ALDRIG göra, men det e en annan historia :-/

Fest 01-04? Ja det är väl så "dom" gör nuförtiden ;-)

Kraaam

Knasterfaster sa...

Eva: Jag gav svärmor blommorna för att jag själv inte har så små vaser. Tänk att ens orka gå iväg till en fest som börjar kl. 01 - hujedamej!

tigerliljan sa...

Noraglass. *suck*

Fru Venus sa...

Mysko festtid? Nä, inte alls nyfiken ;-)
Roligt att stugan år på G