torsdag 30 maj 2013

Fröken tvärtemot

Sammanfattning av arbetsdagen inkluderande andra ubildningstillfället inför HBT-certifiering:
Jag är inte som alla andra.
Tack Anso för att du också tänker annorlunda!
Hurra, vi har köpt en ny trädgårdsmöbel! Med steglös reglering av ryggstödet, det ni! Enligt monteringsanvisningen skulle det ta fem minuter för en man att montera stolen (dyna A skall läggas i stol B). Det skulle nog ha gått snabbare om jag hade gjort det men jag lät Sambon göra det enligt anvisningarna. Det är viktigt att följa sådana där beskrivningar så att det blir rätt och riktigt. I monteringsanvisningen för bordet skulle man vara en man och en kvinna. Vilken tur för oss att vi är det! Får ett homosexuellt par reklamera bordet om de monterat det felaktigt?
Nere i högra hörnet är det en bild på en man men han fastnade visst inte på bilden.
Slänger med en bild på vårt marsvin utbrytarkungen Zilla också. För några dagar sedan kom hon på att hon kan pressa sig ut genom kompostgallret. Nu rymmer hon hela tiden. Gräset är alltid grönare på andra sidan som ni vet. Nu väntar jag bara på att hon skall äta sig så fet att hon inte kan rymma mer. 

10 kommentarer:

Gafflan sa...

Vilken snygg utemöbel!

Gafflan sa...

Moset blev ok! Lite konstig färg men det gick att äta. :)

Mika sa...

Vilken söt Zilla! Är hon ny??? Låter som jag skriver om en möbel...
Var är kvinnan???? *nyfiken*

Kram
Mika

Knasterfaster sa...

Gafflan: Tack! Det blev lite mörkt tycker jag.
Gafflan II: Jag brukar ha muskot i mitt mos. :O
Mika: Zilla är inte ny. Hon är äldre än Zelda. Kvinna var på monteringsanvisningen för bordet. Det som du ser här är monteringsanvisningen för stolarna.

Maria sa...

Snyggt möblemang! Vi behöver oxå nytt...

oumberligating sa...

Varför vara som andra? Vad är en knaster Faster?
Mvh ifrån Oumberlige Peter!

Knasterfaster sa...

Maria: detta är köpt på Jysk.
OP: jag inbillar mig att det är enklare att vara och göra som majoriteten. En knaster Faster är en unik varelse som endast finns i ett exemplar,

Osloskånskan sa...

God helg!

Mika sa...

Jag förstår det... Var bara nyfiken på hur kvinna ser ut...:)

Fru Venus sa...

Du ska vara som du är, one and only, och rolig!